جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست هم اندیشی اعضای کمیته فلسفه دبیرخانه حمایت از پژوهش های حوزه

حوزه/ حجت الاسلام کرد فیروزجایی، رویارویی با فلسفه‌های جدید غرب را مایه زنده شدن فلسفه اسلامی دانست و گفت: با این کار می‌توان شاهد امتداد یافتن فلسفه اسلامی در سطح جامعه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام یارعلی کرد فیروزجایی عضو هیئت داوران کتاب سال حوزه عصر امروز در نشست هم اندیشی بررسی مسائل و اولویت‌های پژوهشی جامعه و نظام با موضوع «دانش فلسفه، مسائل و اولویت‌های نظام اسلامی» که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و از طرف معاونت پژوهش حوزه برگزار شد گفت: می‌بایست علاوه بر امتداد فلسفه اسلامی به سطح جامعه از حفظ و پاسداری از ریشه‌های آن نیز غافل نشد.

وی افزود: مواجهه با فلسفه غرب بویژه فلسفه‌های جدید آن یکی از مهمترین محورهای پژوهشی می‌باشد که باید مورد توجه حوزه قرار گیرد.

حجت الاسلام فیروزجایی خاطرنشان کرد: ما باید به مطالعه فلسفه غرب و نقد آن بپردازیم؛ مانند دورانی که فلسفه جدید غرب در زمان مشروطه به ایران وارد شد و علامه طباطبایی به مواجهه با آن پرداخت.

وی رویارویی با فلسفه‌های جدید غرب را مایه زنده شدن فلسفه اسلامی دانست و گفت: با این کار می‌توان شاهد امتداد یافتن فلسفه اسلامی در سطح جامعه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha