پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در نشست مدیران ادارات تبلیغات اسلامی این استان، با بیان اینکه «نظام اسلامی» منظومه‌ای بر پایه ولایت است، تصریح کرد: اگر کسی ما را به خارج از منظومه ولایت دعوت کرد، بدانیم که این خطوط انحرافی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در نشست «گفتمان انقلاب» اظهار داشت: نظام اسلامی دارای یک ساختار منظومه‌ای است و کانون منظومه نظام اسلامی «ولایت» است؛ بنابر این تمام دستگاه‌ها باید ولایت‌مدار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: در نظام اسلامی، حرکت هر مجموعه به دیگری وابسته است، یعنی اگر یک بخش بخواهد حرکت کند مترتب است بر اینکه دیگر بخش‌ها هم حرکت کنند و این مجموعه‌ها باید دارای یک حرکت منسجم و هدایتگر و پشتوانه یکدیگر باشند بنابراین اگر کوچک‌ترین ضعفی در ولایتمداری باشد - چه در حوزه باورها، چه در حوزه رفتارها، و چه در حوزه جهت‌ها - حرکت منظومه‌ی نظام دچار مشکل می‌شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: اگر شما می‌بینید در ۴۲ سال گذشته، پیشرفت موردنظر را در برخی از عرصه‌ها نداشته ایم، به همین خاطر است که مدیریت ولایت‌محور و حرکت‌های ولایت‌بنیان برای برخی‌ها - یا در باور و یا در رفتار و یا در جهت - وجود نداشته یا ضعیف بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه «نظام اسلامی» هم منظومه‌ای بر پایه ولایت است، اضافه کرد: اگر کسی ما را به خارج از منظومه ولایت دعوت کرد، بدانیم که این خطوط انحرافی است و باید مواظبت کنیم، لذا در فتنه ۸۸ شما دیدید که رهبر معظم انقلاب، روی محور «بصیرت» تاکید داشتند و نام این حرکت را «فتنه» گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: منظومه نظام اسلامی دارای کرات زیادی است که هر کدام دارای وزنی هستند؛ مهمترین وزن در این منظومه بعد از ولایت، متعلق به حوزه فرهنگ است.

وی، فرهنگ را جوهره تمامی کرات دیگر نظام اسلامی عنوان کرده و افزود: اقتصاد، توسعه، علم و فناوری، سیاست و سایر حوزه‌ها اگر بر پایه فرهنگ باشند عدالت‌محور و مؤثر خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ضمن تقدیر از عملکرد مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، اضافه کردند: رویکرد نوینی که اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با حضور حجت‌الاسلام طاهری در عرصه فعالیت‌های تبلیغی استان در پیش گرفته، عامل ظهور طلیعه‌های موفقیت شده است.

در ابتدای این نشست، مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی در یک سال گذشته پرداخت و ابراز داشت: عنایت‌ها و توجهات ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در جلسات مختلف و توصیه‌ها و حمایت‌هایی که از برنامه‌های مختلف سازمان داشته‌اند همیشه راهگشا و جهت‌دهنده بوده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای ارزشمندی استان در حوزه تبلیغ اظهار داشت: در دوره جدید اهتمام مدیران سازمان تبلیغات به تمرکززدایی و توسعه مأموریت‌های تبلیغی به همه اجزای کشور است و تلاش بر این است که استعدادها و ظرفیت‌های بومی آن‌ها شناسایی و ارائه شود.

وی با اشاره به تنوع زیست‌بوم فرهنگی و اقتضائات تبلیغی مناطق مختلف استان بوشهر افزود: طرح‌ها و برنامه‌ها توسط مدیران شهرستانی پیشنهاد شده و در مرکز استان طی گفت‌وگویی که با دوستان طرح و برنامه انجام شد، جمع‌بندی شده و مبنای عملیات سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha