جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حجت الاسلام والمسلمین نبوی دبیر کمیسیون خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،، حجت الاسلام والمسلمین نبوی دبیر کمیسیون خودسازی، فرهنگ سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، در نوبت عصر اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در قم در حال برگزاری اس، مصوبات این کمیسیون را تشریح کرد.


وی ارائه و تبیین مبانی فقهی و تولید نظر برای مبانی فقهی اقتصاد مقاومتی، ایجاد واحدهای پژوهشی فقه و اقتصاد، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در خصوص اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین موارد مطرح شده در کمیسیون برشمرد.


وی اضافه کرد: در خصوص ضرورت پرداختن به فقه اقتصاد، خاستگاه نظریه پردازی علمی، اهمیت پرداختن به فقه معاصر، شناسایی طلاب مستعد جهت تحصیل و پژوهش در خصوص ابعاد فقه مقاومتی نیز نکات ارزشمندی در کمیسیون مربوطه ارائه شد.


وی ضرورت شناسایی آسیب‌های اقتصاد وابسته از دیگر موضوعات مطرح شده در کمیسیون دانست و گفت: تبیین مفهوم خودکفایی و هدایت اقتصاد ایران به سمت استقلال اقتصادی به عنوان اصل عزت مندی جامعه و مقابله با اقتصاد و معیشت وابسته از دیگر موارد مطرح شده بود.


حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان داشت: در خصوص راهکارهای الزام نهادها در تحقق اقتصاد مقاومتی، استفاده از مدیران متعهد، تشویق مدیران جهادی، تدوین الگوی مدیران موفق با ارائه مدل‌های اسلامی، احیای جهاد سازندگی با استفاده از تجربه درخشان اوایل انقلاب نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


وی بازتعریف شاخصه‌های معیشت مناسب از منظر سبک زندگی اسلامی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این کمیسیون دانست و گفت: تبیین سلامت اقتصادی و مقابله با فساد اقتصادی از دیگر موضوعاتی بود که در کمیسیون بدان پرداخته شده و راهکارهای آن نیز تبیین شد.


حجت الاسلام والمسلمین نبوی حذف امضاهای طلایی، لزوم مبارزه با فساد، الزامات فرهنگی تحقق اقتصاد مقاومتی، تاکید بر مصرف تولیدات داخلی، ترویج آموزه‌های اقتصاد مقاومتی از طریق نظام رسانه‌ای کشور، آموزش بازاریان در جهت اقتصاد مقاومتی و اسلامی از دیگر موضوعاتی بود که اعضای کمیسیون به ابعاد مختلف آن پرداخته و راهکارهای آن را نیز ارائه کردند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کمیسیون ضمن اشاره به برکات و دستاوردهای اجلاسیه های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این نکته مطرح شد که بهتر است حوزه‌های علمیه فرآورده‌های علمی خود را با نظام و حاکمیت گره بزند. جامعه مدرسین از دولت مطالبه کند که از ظرفیت‌های علمی برآمده از زحمات این چهار دهه در حوزه‌های علمیه در جایگاه‌های مرتبط به خوبی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha