سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسن محمدی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت: علما و مشاهیر خصوصاً حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه فقید ارومیه که رشادت‌های او در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت، به مردم معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی، امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم دوم بهمن «روز فرهنگ ارومیه» که در سالن جلسات شورای شهر ارومیه برگزار شد، با بیان این که مشاهیر ارومیه باید به مردم معرفی شود، گفت: باید علما و مشاهیر خصوصاً حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه فقید ارومیه که رشادت‌های او در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت، به مردم معرفی شوند.

وی با بیان این که باید مجاهد نستوه مرحوم حاج آقای حسنی به نسل جدید معرفی شود، اضافه کرد: باید از ظرفیت هیئات مذهبی و روحانیون، پایگاه‌های مساجد و دانشگاه‌ها برای معرفی فرهنگ شهر، انقلابیون و علمای شهر به عنوان الگو به جوانان استفاده شود و رویکرد تبلیغات اسلامی این است که روحانیون خود را فقط در مسجد محدود نکنند، بلکه به عنوان امام محلات و روستاها فعالیت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، ادامه داد: روایات متعددی بر تکریم و معرفی علما به مردم وجود دارد و در احادیث شهری را که فاقد عالم باشد به خرابه تشبیه کرده‌اند و سازمان تبلیغات اسلامی از همه ظرفیت‌های خود برای معرفی مشاهیر و علمای ارومیه استفاده خواهد کرد.

وی افزود: نباید معرفی علما و فرهیختگان و بزرگان شهر و استان به فرد خاص و روز ویژه‌ای منحصر شود، آذربایجان غربی دارای مشاهیر، علما و بزرگان زیادی دارد و باید جوانان با این افراد آشنا شوند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه به لزوم معرفی شهدا به جوان اشاره کرد و بیان داشت: باید شهدای انقلاب اسلامی خصوصاً سردار سلیمانی و شهدای آذربایجان غربی به جوانان معرفی شود و متأسفانه عدم معرفی درست این عزیزان و علمای شهر موجب شده جوانان با الگوهای نادرست آشنا شوند و لذا شاهد هستیم که دشمن از این خلاء برای ضربه زدن به دین و اعتقادات ما نهایت استفاده را برده است.

وی تصریح کرد: نباید در شهر شاهد این باشیم که در شب‌های ایام شهادت و وفات اهل بیت مراسم‌های شادی برگزار کنند، البته این به منزله مخالفت با شادی مردم نیست اما باید مسئولین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که آسیب به مناسبت‌های دینی نزنند.

لازم به ذکر است، دوم بهمن سالگرد قیام مسلحانه مردم ارومیه علیه رژیم ستم شاهی با هدایت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه فقید ارومیه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha