پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / مراسم تکریم ومعارفه سرپرست دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) با حضور امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: دانشگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) رسالت جدّی در مسیر تقویت مقاومت اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، گفت: امیرالمؤمنین (ع) وقتی حکمی به کسی می‌داد، می‌فرمود این مسئولیت محل درآمد و جمع کردن ثروت برای تو نیست بلکه امانتی است که کار تو را راحت می‌کند و توجه به این کلام حضرت بسیار تماشایی و راهگشاست.

وی افزود: وقتی این کلام امیرالمؤمنین (ع) پیوند می‌خورد با کلام خدای متعال که فرموده اینها امانت‌های الهی است و باید در حفظ آن کوشا باشید و در حوزه دانشگاهی نیز هر چه می‌توانیم می‌بایست برای ارتقای کیفی و محتوایی دانشگاه کوشش کنیم تا اساتید و دانشجویان بتوانند برای تعالی افکار و اندیشه‌های کشور، ظرفیت‌های خود را به کار بگیرند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تلاش کنیم داناترین و شایسته‌ترین افراد را جذب دانشگاه کنیم و کاری کنیم به فساد اداری مبتلا نشویم و اینها با پرورش نیروهای کارآمد میسر است که دانشگاه بخشی از این مسئولیت را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند در خصوص کسانی که تیم و گروه هستند و بر مبنای قانون و قواعد الهی و دینی عمل نمی‌کنند، در قیامت با یکدیگر دشمن می‌شوند، چرا که افرادی را بخاطر دوستی و رفاقت سفارش کرده‌اند و در نتیجه این رویکرد به جامعه و مردم خسارت وارد کرده است. خداوند تاکید می‌کند که متقین این گونه عمل نمی‌کنند و در قیامت یکدیگر را شفاعت می‌کنند.

وی ادامه داد: خداوند فرموده در قیامت کسانی هستند که ظلم کرده‌اند و ظالم با ابراز ندامت و پشیمانی می‌گوید ای کاش خودم را با پیغمبر و آل پیغمبر هماهنگ می‌کردم و ای‌کاش فلانی را دوست خودم نمی‌گرفتم، چرا که همکاری با او باعث شد من شریک خلاف‌های او بشوم.

امام جمعه قزوین در خصوص اهمیت دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: این دانشگاه دو پسوند معنادار دارد که یکی بین‌المللی بودن آن است و دیگری نام بزرگ امام خمینی (ره) است و شرایط این دانشگاه نسبت به گذشته بسیار متفاوت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با بیان اینکه امروز ما مقاومت اسلامی داریم، افزود: این دانشگاه زمانی پا گرفت که مملکت درگیر دفاع مقدس بود و برای آینده پسوند بین‌الملل را گرفت و امروز همان آینده است و این دانشگاه باید نقش جدی در بین دانشگاه‌های کشور و جهان اسلام برای مقاومت اسلامی ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان از خدمات دکتر سید ابوالحسن نائینی، رئیس سابق دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قدردانی و برای دکتر سید علی قاسم‌زاده سرپرست جدید این دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha