شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مقتدایی

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به کمبود بودجه حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که مواظب باشند و به مجموعه‌های فعال توجه داشته باشند که فعالیت این‌ها به خاطر کمبود بودجه متوقف نشود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های حوزه‌های علمیه خواهران که امروز در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: همه شما می‌دانید که حوزه‌های علمیه خواهران اول انقلاب به امر امام خمینی (ره) تأسیس شد و عظمت حوزه‌های علمیه خواهران در ذهن امام بود.

وی افزود: در رژیم شاهنشاهی گاهی فردی به فکر می‌افتاد که مطالعاتی در این مسیر داشته باشد؛ بانو امین که از خانواده‌ای ثروتمند بود از اساتیدی خواهش می‌کرد که تدریس کنند و به آن وسیله بانو امین شد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امام خمینی (ره) نظام انقلاب اسلامی را نیازمند خواهران فعالی می‌دانست که به علوم دینی آشنا باشند، ادامه داد: در همین راستا حوزه‌های علمیه خواهران به دست و فرمان امام تشکیل شد و آن موقع خود امام، هیئت امنای این کار مانند آیت‌الله شهید بهشتی و شهید قدوسی و مانند این شخصیت‌ها را مشخص کردند و از آنها خواستند تا حوزه‌های علمیه خواهران را تشکیل دهند.

وی با اشاره به ابراز علاقه‌مندی خواهران به فراگیری علوم دینی، گفت: ۶۰ هزار طلبه و ۷۰ هزار فارغ التحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران داریم که علوم دینی را فرا گرفته‌اند و می‌توانند تدریس کنند و تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام نیز به وسیله بسیاری از این بانوان انجام می‌شود.

آیت الله مقتدایی از مشکل کمبود ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران برای علاقه‌مندان تحصیل در این حوزه، سخن گفت و ابراز امیدواری کرد با توسعه این مدارس، هر کس به تحصیل در علوم دینی علاقه مند است بتواند از این علوم استفاده داشته باشد.

وی با اشاره به کمبود بودجه حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که مواظب باشند و به مجموعه‌های فعال توجه داشته باشند که فعالیت این‌ها به خاطر کمبود بودجه متوقف نشود.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در پایان، اظهار داشت: برکاتی که حوزه‌های علمیه خواهران داشته‌اند، شما هم در این برکات شریک هستید و این‌ها مورد عنایت حضرت زهرا (س) بوده، هست و خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha