جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان مصوبات شورای فرهنگ عمومی را به منزله قانون دانست که تخلف از آن جایز نیست و گفت: از مواردی که باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها مورد توجه باشد، فعال شدن کمیسیون های تخصصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن با بیان اینکه در گذشته شورای فرهنگ عمومی، منزلت و جایگاه اجتماعی که باید داشته باشد را نداشت، اظهار داشت: در اواخر دولت سابق هماهنگی‌هایی با شورای عالی در راستای ارتقا منزلت شورا اتفاق افتاد، که امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات نوید بخشی در این حوزه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت مسائل فرهنگی منطقه و مدیریت بودجه فرهنگی در دست شورای فرهنگ عمومی باشد، گفت: چگونه می‌شود شورایی متولی فرهنگ باشد اما هیچ بودجه فرهنگی نداشته باشد؟!.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دو سند فرهنگی استان و سند قرآنی در همدان تدوین و طراحی شده و به مراکز برای اجرا ابلاغ خواهد شد، گفت: ارتقا جایگاه مسئولان وابسته به میزان عمل به این اسناد است.

وی مصوبات شورای فرهنگ عمومی را به منزله قانون دانست که تخلف از آن جایز نیست، یادآور شد: از مواردی که باید در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها مورد توجه باشد، فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: البته برای موفقیت بیشتر در این کمیسیون‌ها نیازمند استفاده و حضور نخبگان فرهنگی و اجتماعی در این مجامع هستیم.

وی با بیان اینکه همه ادارات دارای بودجه‌های فرهنگی جداگانه‌ای هستند، عنوان کرد: از آنجایی که اولویت‌هایی فرهنگی و اجتماعی در شورا شناسایی شده، بنابراین باید بودجه‌های فرهنگی نیز در راستای همین اولویت‌ها صرف شود.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی، گفت: با وجود آنکه در ۸ ماه گذشته تنها یک جلسه شورای فرهنگ عمومی در همدان برگزار شده بود اما پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، تا به حال شش جلسه شورا در همدان برگزار شده و لذا می‌توان عقب افتادگی‌ها در برگزاری جلسات را جبران کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی همچنین با اشاره به حضور تیمی متشکل از طلاب و مشاوران در روستاهای مختلف، یادآور شد: این طرح که در شورای فرهنگ همدان مصوب شده، قابلیت آن را دارد که در تمامی شهرستان‌ها اجرایی شود و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف همچون حوزه علمیه، بهزیستی و آموزش و پرورش، مشاوران با اقشار مختلف صحبت کنند.

وی از دیگر مسائل موجود را نوع برخورد با مردم در ادارات عنوان کرد و اظهار داشت: متأسفانه نوع برخورد مدیران و کارمندان با مردم چندان رضایت بخش نبوده و امیدواریم این موضوع در دستور کار شورا در تمامی شهرستان‌ها قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند، اگر کسی حوصله پاسخگویی به مردم را ندارد باید جای خودش را عوض کند.

همراهی فعالان فرهنگی با شورای فرهنگ در کاهش آسیب‌ها اثر گذار است

حجت الاسلام علی اکبر منصوری، امام جمعه رزن نیز با اشاره به مصوبات جلسات گذشته شورا اظهار داشت: سعی و تلاش برای رفع مشکلات فرهنگی در شهرستان، مهم‌ترین دغدغه اعضای شورای فرهنگ عمومی رزن است که مصوبات مؤثری نیز تا به امروز در این رابطه داشته‌ایم.

وی همچنین با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی و لزوم تبیین و مشاوره مسائل مختلف برای خانواده‌ها، مطرح کرد: مقرر شده است تا در دهه فجر امسال ده نفر از روحانیون با حضور در سطح شهرستان و روستاهای اطراف، صحبت در خصوص طلاق و اعتیاد را سر فصل مباحث خود قرار دهند.

احمد رضا احسانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان هم با اشاره به شناسایی اولویت‌های فرهنگی در سطح استان، اظهار داشت: اولویت‌های شهرستان رزن در آینده احصا خواهد شد و در دستور کار شورای فرهنگ شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه متأسفانه شرایط کرونایی اجازه تشکیل جلسات با تمامی اعضا را نمی‌دهد گفت: امیدوار هستیم با از بین رفتن کامل این بیماری منحوس هر چه زودتر شاهد تشکیل جلسات با تمامی اعضا باشیم.

احسانی با تاکید بر لزوم حضور گروه‌ها و تشکل‌های فعال در عرصه فرهنگی، خاطر نشان کرد: حضور و همراهی فعالان فرهنگی و اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی قطعاً می‌تواند در کاهش آسیب‌ها اثر گذار باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha