شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: همین فرهنگ «الجار ثم الدار» حضرت زهرا (س) بود که حاج قاسم سلیمانی را به سوریه و عراق کشاند و امنیت را به این ملت‌ها بخشید و آنها را از ظلم نجات داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در همایش «دوشنبه‌های قرآنی» که به صورت مستقیم برای دانشجویان دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور پخش شد، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و تولد امام راحل (ره) اظهار کرد: خداوند در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) هدیه‌ای به او عطا می‌کند تا چشم‌انداز آینده اسلام را معماری کند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) در روایات مختلف می‌فرمایند که فاطمه (س) سیده زنان عالم است؛ افزود: شاید برخی فکر کنیم که این مقام برای حضرت زهرا (س) تشریفاتی باشد در حالی که این‌گونه نیست چراکه خداوند، پیامبر اسلام را فرستاد تا جهان را ساماندهی کند چون پیامبر و قرآن کریم رحمة للعالمین است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: پیامبر با دو بازوی علی (ع) و فاطمه (س) و همچنین فرزندان آنان جهان را ساماندهی می‌کند و به بندگان خدا آگاهی می‌بخشد لذا حضرت زهرا نماینده اول پیامبر برای زنان اهل عالم است. امام جمعه قزوین تاکید کرد: زنان و مردان باید بسیج شویم تا فرهنگ فاطمی را به جهانیان نشان دهیم چراکه جهان تشنه و محتاج فرهنگ فاطمی هستند.

وی بیان کرد: باید ببینیم که تا چه میزان توانستیم فرهنگ فاطمی، فرهنگ علوی، فرهنگ حسنی و حسینی را به جهانیان بشناسانیم و پیام آن را برسانیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: همین فرهنگ «الجار ثم الدار» حضرت زهرا (س) بود که حاج قاسم سلیمانی را به سوریه و عراق کشاند و امنیت را به این ملت‌ها بخشید و آنها را از ظلم نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: شهید سلیمانی به تأسی از فرهنگ فاطمی نیز کشور لبنان و یمن که در معرض جنگ و خون‌ریزی و نابودی بود را تبدیل به قدرت منطقه کرد و عزت و کرامت این ملت را زنده کرد به طوری که اکنون سید حسن نصرالله به ایران می‌گوید که صهیونیست‌ها را به ما بسپارید و نیاز نیست خودتان را به زحمت بیاندازید.

وی ادامه داد: فاطمه (س) همچون خورشیدی است که او را از آثارش می‌شناسیم به گونه‌ای که برکات وجودی و وسعت تأثیرگذاری این بانوی بزرگوار را از پرورش یافتگان مکتب او در عالم هستی درمی‌یابیم و خداوند از حضرت زهرا (س) به عنوان خیر کثیر یاد می‌کند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خداوند می‌فرماید که هیچ تر و خشکی در عالم نیست که ریشه در قرآن نداشته باشد و آیه‌های قرآن کلید گشایش زندگی انسان هستند که یک اصل است. وی افزود: در آیات قرآن هم از قرآن کریم و هم از ائمه اطهار به عنوان نور یاد شده است؛ عقل و دل اهل قرآن براساس آموزه‌های قرآنی است و تصمیماتشان هم طبق قرآن است که بین قلب و عقل آنها مرزی وجود ندارد و باهم پیوند خورده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha