چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
اولیازاده

حوزه / یک عکاس گفت: حجاب تنها شکل ظاهری آن نیست، بلکه حجاب می‌تواند باطنی نیز باشد. یعنی علاوه بر توجه به حجاب برتر، باید حجاب در عملکرد زن و مرد مشاهده شود.

رسول اولیازاده، هنرمند عکاس در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون نمایشگاه حجاب گفت: نمایشگاه «حجب» با محوریت حجاب در ایام سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در نمایشگاه خانه عکاسان جوان در حال برگزاری است. هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ حجاب به زبان هنر است.

وی افزود: در کارهایی که در این نمایشگاه، به نمایش در آمده این نکته مد نظر قرار می‌گیرد که حجاب تنها شکل ظاهری آن نیست، بلکه حجاب می‌تواند باطنی نیز باشد. یعنی علاوه بر توجه به حجاب برتر، باید حجاب در عملکرد زن و مرد مشاهده شود. این نمایشگاه سعی دارد گوشه‌هایی از این مضمون را با زبان تصویر به نمایش کشد.

این عکاس در پاسخ به این سوال که حمایت از چنین نمایشگاه‌هایی تا چه حد از سوی مسئولان پیگیری می‌شود، گفت: متأسفانه در این رابطه هیچ گونه کمکی صورت نگرفته. برای مثال من برای برگزاری این نمایشگاه عکس، چند سالی زمان صرف کردم، اما نتیجه‌ای از سازمان‌های دولتی دریافت نکردم. برای همین با کمک اسپانسر بخش خصوصی، این اتفاق را رقم زدم. دلیلم هم این است برای چنین نمایشگاه‌هایی دغدغه قلبی دارم.

این هنرمند در پاسخ به این سوال که آیا کارهای اینچنینی دست آورد لازم اقتصادی را برای عکاسان به همراه دارد؟ بیان داشت متأسفانه به دلیل شرایطی که در جامعه به وجود آمده و عملکرد برخی مسئولان، این قبیل آثار (عکس‌های مذهبی) چندان دست آورد اقتصادی ندارد این در حالیست که در دهه ۶۰ عکس‌های انقلابی، زینت‌بخش خانه‌های مردم بود.

اولیازاده تاکید کرد: در این نمایشگاه همچنین با زبان هنر می‌خواهم بگویم حجاب نه تنها مانع هیچ کاری برای زنان نیست بلکه برای آنها موقعیتی فراهم می‌آورد تا در محیطی امن‌تر کار خود را انجام دهد برای همین در این نمایشگاه هم زنان شاغل را می‌بینیم هم زنانی که کارهای ورزشی علمی و …انجام می‌دهند بدون اینکه بابت این امر دچار سختی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha