جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر عزیزی

حوزه / روانشناس و کارشناس مسائل خانواده گفت: نباید باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه کنیم، چراکه توانمندی و استعداد هر فردی با دیگران متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر عزیزی، کارشناس مسائل خانواده در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران فاطمیه قزوین گفت: فرزندآوری یکی از راه‌های مبارزه با افسردگی است.

وی بیان کرد: مادران در گذشته به دلیل مشغول بودن با فرزندان و تولد فرزندان پشت سر هم زمانی برای چشم هم چشمی، درگیری‌های لفظی و توجه به کمبودها نداشتند و همین عامل باعث ایجاد نشاط در آنها بود.

کارشناس مشاوره، افکار منفی، خستگی جسمی، عدم پذیرش وجود سختی در زندگی، حسرت خوردن آنچه گذشته، اندوهگین بودن از آینده و توقع دیده شدن در خانواده را از عوامل افسردگی مزمن دانست که عارضی است و توسط خود فرد ایجاد می‌شود.

عزیزی به راه‌های مقابله با این نوع افسردگی که در ایام کرونا شیوع بیشتری داشته اشاره و عنوان کرد: داشتن فعالیت جسمی بالا، انجام ورزش، دور کردن افکار منفی و فعالیت همه اعضای خانواده برای انجام کارها عواملی است که می‌تواند در ایجاد نشاط در خانواده بسیار مؤثر باشد.

وی همچنین با اشاره به عارضه سندروم اردک افزود: نباید باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه کنیم، چراکه توانمندی و استعداد هر فردی با دیگران متفاوت است.

کارشناس خانواده به مقام اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها بیان کرد: پناه بردن به این بزرگواران در سختی‌ها کمک می‌کند بتوانیم ظرفیت وجودی خود را افزایش داده و از زندگی لذت بیشتری ببریم.

وی همچنین با اشاره تأثیر دعای مادر در حق فرزندان گفت: فرزندان باید قدردان والدین به ویژه مادر باشند و در برابر آنها تعظیم کنند تا اندازه‌ای که بتوانند بر دست و پای مادر بوسه بزنند و خود را در مقابل او بشکنند.

تقدیر از مادرانی که صاحب فرزند شده بودند و پویش بوسه بر دستان مادر و تقدیر از مادران توسط فرزندان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

راه های مقابله با افسردگی بانوان

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha