سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویری/ نشست خبری رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه/ حجت الاسلام والمسلمین عماد

حوزه/ اعتکاف به دنبال توسعه عنصر معنویت و اخلاق در جامعه است. امروز معنویت یکی از موضوعات هر جامعه ای است که متأسفانه جامعه امروز نتوانسته ارتباط درستی با معنویت برقرار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عماد در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد امام حسن عسکری (ع) در قم برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم، گزارشی از اتفاقات کشور از گذشته و ترسیم و نقشه راه برای ۴۰ ساله دوم انقلاب است.

عضو شورای علمی ستاد مرکزی اعتکاف افزود: رهبر انقلاب یافته‌هایی را برای ۴۰ ساله دوم انقلاب در قلمروهای مهمی چون علم، زیست، اخلاق و معنویت ذکر کرده‌اند.

وی بیان داشت: انقلاب توانسته از مقوله معنویت به عنوان نیاز اصلی در سبد انسان معاصر یاد کند و از آن تفسیر و معنای درستی ارائه نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عماد گفت: یکی از موارد معنویت، اعتکاف است و اعتکاف می‌خواهد عنصر معنویت و اخلاق را در جامعه توسعه دهد، همه کنشگران انسان برای پاسخ گویی به نیاز او است. بشر بعضی از نیازها چون مسکن، خانواده، امنیت را برای خود احساس می‌کند. اما نتوانسته به اصل معنویت پاسخ مناسبی بدهد.

مسئول مرکز امور نخبگان حوزه‌های علمیه، افزود: امروز معنویت یکی از موضوعات هر جامعه‌ای است که متأسفانه جامعه‌ای امروز نتوانسته ارتباط درستی با معنویت برقرار کند.

وی بیان داشت: اعتکاف مسئله‌ای برای تقویت درون و بیرون، پیوند دهنده انسان با خدا، جامعه، درون است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد گفت: قلمروهای تعاملی متعدد است، خدا، خود، محیط و طبیعت است. اگر هر یک از این موارد معنی پیدا کند، زیست انسانی معنا پیدا می‌کند.

عضو شورای علمی ستاد مرکزی اعتکاف، افزود: جمع حاضر مدیریت کننده اقدامی است که در آن باید نخبگان جامعه در آن حضور و رشد و به معنویت برسند، لذا کار مدیریت نخبگانی بسیار ویژه و مهم است.

وی بیان داشت: لذا برای نخستین بار در سطح استان، کار راهبردی به گروه خاصی واگذار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha