جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب بابل

حوزه/ امام جمعه بابل گفت: امروز پدیده سگ بازی در جامعه در حال گسترش است و مایه تأسف می‌باشد و گاهی تا ده میلیون تومان هزینه نگهداری این سگ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه طلاب و فضلای بابلی مقیم قم که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشت: قریب به سه هزار طلبه در زمان سعیدالعلما در حوزه علمیه بابل مشغول به تحصیل بوده‌اند و این تعداد در تاریخ ذکر شده است و این شهرستان از سابقه و تاریخچه زیادی برخوردار است.

وی، ابراز داشت: روحانیت در مسائل فرهنگی مسئول بوده و اگر در مقابل این مشکلات و معضلات تلاش بیشتری نداشته باشیم، تبدیل به بحران خواهد شد و هیچ نهاد، گروه و ارگانی نمی‌تواند موفق تر از روحانیت در این زمینه عمل کند.

امام جمعه بابل، خاطرنشان ساخت: امروز روحانیت همچنان مقبول و مورد اعتماد جامعه بوده و سخن او در جامعه خریدار دارد؛ اگرچه شاید برخی از افراد به خاطر مشکلات موجود در جامعه، سخنانی را مطرح نمایند؛ اما یک طلبه و روحانی همچنان اثرگذار است و می‌تواند مثمر ثمر باشد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا (ص) بابل بیان داشت: امروز متأسفانه ابزارهایی در اختیار اشخاص و افرادی قرار دارد تا دیانت مردم را تحت تأثیر قرار داده و آنان را از معنویت دور نمایند.

سخنران این جلسه گفت: امروز پدیده سگ بازی در جامعه در حال گسترش است و مایه تأسف می‌باشد و گاهی تا ده میلیون تومان هزینه نگهداری این سگ است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی اظهار داشت: رشد این پدیده در جامعه نگران کننده است و باید فکر علاجی برای این مسئله کرد و به دنبال راه درمان بود؛ همچنین شاهد مسئله بی حجابی، بدحجابی و فحشاء نیز هستیم و باید در این زمینه به دنبال راهکار بود و برای تولید راه حل تلاش نمود.

گسترش پدیده سگ بازی در جامعه مایه تأسف است / گاهی ماهیانه تا ۱۰ میلیون تومان هزینه یک سگ می‌شود

وی، ابراز داشت: امروز آمار بالایی درباره طلاق ثبت می‌شود و طلاب و فضلا باید به این مسئله فکر کنند که چه باید بکنیم تا بتوانیم از این آمار کاسته و از جدایی همسران جلوگیری نمائیم.

امام جمعه بابل خاطرنشان ساخت: با نگاهی موشکافانه به مسئله طلاق به این موضوع می‌رسیم که مسائل معیشتی دلیل اصلی طلاق‌ها نیست و ما خانواده‌های بسیاری را داریم که دارای وضعیت اقتصادی مناسبی هم بوده؛ اما طلاق می‌گیرند و از هم جدا می‌شوند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا (ص) بابل بیان داشت: وجود چنین ناهنجاری‌هایی در جامعه، وظیفه ما را دوچندان کرده و طلاب و روحانیون را باید به تلاش بیشتر برای دستیابی به راهکارهای مناسب حرکت دهد.

سخنران این جلسه گفت: در کنار معضلاتی که بیان شد، امروز گروه‌های جهادی بسیاری از سوی طلاب راه اندازی شده که تلاش‌های بسیاری داشته و کمک‌های شایانی در آسیب‌های گوناگون دارند که واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد.

گسترش پدیده سگ بازی در جامعه مایه تأسف است / گاهی ماهیانه تا ۱۰ میلیون تومان هزینه یک سگ می‌شود

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام جعفرزاده، نماینده طلاب و فضلای بابل به ایراد سخن پرداخت و گفت: فعالیت‌های نمایندگان طلاب شهرستان بابل به قبل از کرونا و بعد از آن تقسیم می‌شود و با پیگیری و دغدغه‌های امام جمعه بابل، شناسایی مناسبی از نخبگان و اساتید شهرستان انجام شده و تاکنون چهار جلسه نخبگانی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: استارت جلسات نخبگانی از سوی شهرستان بابل خورده و با حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان مازندران، جلسات نخبگانی استان مازندران نیز در قم برگزار شده است.

نماینده طلاب و فضلای بابل ابراز داشت: خوشبختانه دو کارگروه «مشاوره و روانشناسی» و «کلام» از میان نخبگان راه اندازی شده و فعالیت‌های کارگروه مشاوره و روانشناسی در سطح شهرستان بابل آغاز شده است.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطرنشان ساخت: امروز بحمدالله سرمایه‌های بسیار مناسبی در میان طلاب و فضلا وجود دارد که ظرفیت‌های بالایی داشته و می‌توان از آنان استفاده‌های مناسبی داشت.

وی بیان داشت: نمایندگان طلاب بابل در دوره هشتم قریب به ۱۵۰ وام قرض‌الحسنه برای طلاب فراهم نموده تا کمی از مشکلات بکاهیم.

نماینده طلاب و فضلای بابل اظهار داشت: ابراز داشت: در دو سال اول دوره هشتم، قریب به ۵ اردوی خانوادگی برای طلاب و فضلا برگزار شده و خوشبختانه بازخورد بسیار مناسبی داشت و استقبال خوبی نیز انجام گرفت؛ اما شیوع کرونا ادامه این اردوها را متوقف کرد.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در دو سال اول و قبل از شیوع کرونا، ۱۸ جلسه عمومی، بخشی و نخبگانی برگزار شده است تا خدمت طلاب و فضلا باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رز IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    به نظر من به جای گران کردن برق مالیات برای سگ بازی وضع شود تا هم کمتر سگ بازی مد شود هم مردم اسوده باشند و فشار به حقوق بگیران وارد نشود حتما مجلس تصویب کند خدا خیرتان دهد.