شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خدیجه گل‌گیری - استاد جامعه الزهرا(س)

حوزه/ سرکار خانم برقعی از بانو گل گیری به عنوان نماد مادر انقلابی و بانوی پیشکسوت در توسعه مراکز علمی و حوزوی بانوان تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران استان قم نشستی با حضور اساتید خواهر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار کرد.

در این نشست، بانو گل گیری استاد درس اخلاق و خارج حوزه علمیه خواهران و رئیس مجمع نمایندگان طلاب و اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام به تبیین خطبه فدکیه پرداخت.

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به فرمایش امام موسی بن جعفر علیه‌السلام که حدود فدک را مرزهای سرزمین‌های اسلامی آن روز بیان فرمودند، تصریح کرد: این بیان حضرت نشان می‌دهد که مراد از خطبه فدکیه، خطبه ولایت است.

وی با بیان اینکه خطبه فدکیه در دفاع از ولایت و بازپس گرفتن حق ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بوده است، عنوان کرد: در این خطبه کوتاه، دنیایی از معارف وجود دارد و به تعبیر برخی بزرگان، خطبه فدکیه مادر نهج البلاغه است.

استاد درس اخلاق و خارج حوزه علمیه خواهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره حضرت زهرا علیهاالسلام تصریح کرد: بعد اجتماعی زندگانی حضرت زهرا علیهاالسلام باید شناخته شود و این خطبه در محافل مختلف مورد تبیین قرار گیرد.

در ادامه، سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور در این نشست از بانو گل گیری به عنوان نماد مادر انقلابی، الگوی نمونه در مبارزه با نفس و جهاد علمی و اخلاقی و همچنین بانوی پیشکسوت در توسعه مراکز علمی و حوزوی بانوان تجلیل کرد.

بانو گل گیری اظهار امیدواری کرد، خدمت در این مکان مقدس به گونه‌ای باشد که لبخند بر لبان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بنشیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha