شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مديريت حوزه علميه خواهران

حوزه/رئیس اداره امور نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های خواهران گفت: حوزه علمیه خواهران مازندران در بخش نشریات تخصصی و علمی پژوهشی، بیشترین تعداد نشریات را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، سید مهدی حسینی رئیس اداره امور نشریات و مجلات پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، در کارگاه آموزشی مدیران و معاونین مدارس علمیه خواهران مازندران به فرآیند تولید نشریات تخصصی و علمی پرداخت و اظهار کرد: حوزه علمیه مازندران در بخش نشریات تخصصی و علمی پژوهشی، بیشترین تعداد نشریات را دارد.

وی ادامه داد: سرانه مطالعه در کشور وضعیت مطلوبی ندارد، لذا باید به سمت مطالعه متن‌های کوتاه برویم تا فرهنگ مطالعه رواج یابد. متن‌های کوتاه شامل اطلاع رسانی‌ها، تبلیغ و فعالیت‌هایی می‌شود که در فضای مجازی انجام می‌دهیم که هرچند پیام خوبی دارد، اما در مجامع علمی قابل پذیرش نیستند، متن‌های میانی شامل مقالات است که تاثیرگذارتر از متن‌های طولانی است، متن‌های بلند مانند کتاب که ممکن است کمتر مورد توجه قرار گیرد. امروزه برای پژوهش به سمت متن‌های میانی می‌روند که همان مقالات است.

حسینی اظهار کرد: مقاله متنی است که توسط اعضای علمی و یک گروه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و حتی بعد از انتشار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؛ این متن‌های میانی در اختیار همگان قرار می‌گیرد و به صورت فایل در سایت‌های پژوهشی منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: کلیدواژه جهاد تبیین که اخیراً در کلام مقام معظم رهبری چند بار مطرح شده است یکی از نمودهایش آن است که ما به عنوان قشر حوزوی، طلابی که توانایی تحقیق و پژوهش دارند را شناسایی کرده تا دست به قلم شوند.

حسینی افزود: مجلات تخصصی نقش تأثیرگذاری در انتشار دستاوردها و آثار پژوهشی طلاب دارد و تولید این نوع از نشریات، کمکی در جهت راهبری پژوهشگران است.

در بخش دوم کارگاه با حضور معاونین پژوهش مدارس، به صورت تخصصی و ویژه هر یک از نشریات پیشنهادی مدارس استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام ۳۱۳/‏۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha