چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان تهران

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق در اجلاسیه مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه تهران از آغاز مراحل تدوین برنامه ۵ ساله مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در اجلاسیه مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه تهران با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامی داشت ایام الله دهه فجر، گفت: در حوزه علمیه تهران به کمک مدیران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برنامه ۵ ساله مدارس علمیه را آغاز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

دوره فعلی مدیریت حوزه‌های علمیه یک دوره طلایی است | علم مدیریتی مدیران دولتی غالباً سکولار است

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیران مدارس علمیه در ایام کرونا، افزود: در ارزیابی کلی از مدارس کمترین آسیب و افت را داشتیم، هرچند قطعاً آسیب‌هایی وجود داشته و نمی‌توان آن را انکار کرد، ولی فعالیت‌های آموزشی تقریباً به طور کامل در مدارس اجرا شد.

بهترین شیوه مدیریت از نگاه قرآن و روایات

مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به نکاتی مدیریتی از دیدگاه قرآن و روایات، بیان کرد: از نگاه قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم السلام یکی از ملاک‌های ارزشمندی تلاش‌ها، احسن بودن آن است و به طور کلی آموزه‌های قرآنی و روایی سعی دارد ما را به سمت امور کیفی هدایت کند نه امور کمی، لذا در چند جا عبارت «أَحْسَنُ عَمَلًا» را در قرآن می‌بینیم. بهترین شیوه مدیریت نیز همین اساس است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق اظهار کرد: گاهی وقت زیادی برای امور اجرایی می‌گذاریم، ولی شاهد نتیجه کمی هستیم، شاید دلیل آن رعایت نکردن همین ملاک «أَحْسَنُ عَمَلًا» باشد.

زمان آزمون و خطا نیست

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تدوین برنامه ۵ ساله مدارس خبر دیگری بود که حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق آن را اعلام کرد و گفت: برنامه ما باید رفتن به سمت نگاه و کارِ برنامه‌ای باشد، زیرا اگر حوزه علمیه بخواهد رسالت‌های سنگینی را که بر عهده دارد انجام دهد، چاره‌ای جز اینکه با برنامه پیش برود، ندارد و دیگر وقت آزمون و خطا نیست. همچنین با حکم و رهنمود جدید رهبر معظم انقلاب مبنی بر «جهاد تبیین و بصیرت آفرینی» وظیفه حوزه علمیه سنگین‌تر نیز شده است.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: امام خامنه‌ای از اینکه جهاد تبیین صورت نگرفته و گاهی وقایع و اتفاقات انقلاب را کسانی تبیین کردند که دل خوشی از انقلاب ندارند، گلایه کردند، لذا وظیفه حوزه علمیه تهران در این عرصه سنگین‌تر از قبل است.

مدیریت موفق آیت الله اعرافی در حوزه‌های علمیه

وی در ادامه افزود: الحمدلله در دوره مدیریت جدید حوزه‌های علمیه، آیت الله اعرافی زیربناهای خوب و ارزشمندی را بنا گذاشته‌اند و دستور دادند که حوزه باید اسناد جامع داشته باشد، بر همین اساس سند آمایش تدوین و چشم‌انداز و افق ۱۴۱۴ حوزه تنظیم شد. ما نیز در تهران بلافاصله سال ۱۳۹۹ برنامه ۵ ساله و افق ۱۴۱۴ را تنظیم کردیم و در سال ۱۴۰۰ نیز به دنبال تدوین برنامه ۵ ساله مدارس هستیم و بر این اساس کارگاه‌های منطقه‌ای تشکیل خواهد شد. همه مدارس باید وارد این گردونه شوند هرچند بعضی مدارس زودتر کار را شروع کرده‌اند.

ابلاغ یک مأموریت مهم به مدارس

تأسیس دفتر اجتماعی و سیاسی در حوزه علمیه تهران از دیگر خبرهای مهم حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در اجلاسیه مدیران مدارس و مراکز تخصصی حوزه استان بود.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان با ابلاغ یک مأموریت ویژه، از مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی استان خواست به صورت جدی وارد عرصه «جهاد تبیین» شوند و در صورت حضوری شدن راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور فعال و اثرگذار در میدان داشته باشند.

انتهای پیام ۳/‏۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha