دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ سومین نشت خبری همایش بین المللی حضرت حمزه(ع)

حوزه/ رئیس همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) گفت: این همایش روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه جاری با پخش بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حضرت حمزه(ع) در قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در نشستی که با موضوع برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه (ع) در مجتمع عالی امام خمینی (ره) در قم برگزار شد، گفت: طرح اولیه همایش به دو سال قبل می‌گردد که مورد مشورت و نظر خواهی از مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان نسبت به آن بسیار استقبال و تاکید کردند.

رئیس همایش با اشاره به دیدار اخیر مسئولان همایش بین المللی حضرت حمزه (ع) با مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار سه مرتبه بر غربت حضرت حمزه (ع) تاکید کردند و دو مرتبه در ذکر فضائل و غربت این شخصیت بزرگ تاریخ به گریه افتادند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر ساخت فیلم و یا سایر قالب‌های هنری در معرفی حضرت حمزه (ع) تاکید کردند و بر تداوم تکریم شخصیت‌های مظلوم و کم نام و نشان مانند عمار، مقداد، ابوذر، سلمان و غیره تاکید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: در ادامه برگزار کنندگان همایش دیداری با حضرات آیات صافی، مکارم، نوری و سبحانی نیز داشتند و این بزرگواران بر اهمیت برگزاری همایش نیز تأکید کردند.

رئیس همایش با اشاره به برگزاری ۳۰ پیش نشست قبل از همایش اصلی، گفت: برای این همایش ۳۰ پیش نشست در داخل و خارج کشور برگزار شده و قرار است این همایش در دو پنل تخصصی از روز ۱۳ بهمن ماه با حضور کارشناسان و صاحبان آثار مقاله کار خود را در مجتمع عالی امام خمینی (ره) در قم آغاز کند.

وی افزود: همایش اصلی روز ۱۴ بهمن ماه با حضور آیات استادی و اعرافی، عضو فقهای شورای نگهبان در قم در همین مجتمع برگزار می‌شود.

رئیس همایش گفت: از دیگر برنامه‌های همایش تدوین و راه اندازی نرم افزار حضرت حمزه (ع) برای جمع آوری مجموعه آثار پیرامون این شخصیت، نام گذاری یکی از خیابان‌ها به نام حضرت حمزه (ع) با همکاری شهردار قم خواهد بود.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی، بیان داشت: این همایش با رعایت موازین بهداشتی و با همکاری ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش بین المللی حضرت حمزه نیز در سخنانی گفت: در این همایش به دلیل محدودیت‌های کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۳ مقاله برگزیده در روز همایش ارائه خواهد شد.

حجت الاسلام صفری، بیان داشت: از دیگر برنامه‌ها پخش سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار برگزار کنندگان همایش خواهد بود.

دبیر علمی همایش، افزود: رونمایی از مجموعه آثار تدوین شده همایش شامل کتب و مقالات، و چکیده مقالات برگزیده و معرفی نشست‌ها، پیش نشست‌های علمی و کرسی‌های ترویجی و رونمایی از آن از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha