شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حقوق شهروندی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه شهاب دانش (قم) تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری در حال حاضر باید تلاش در جهت ارتقای سطح آگاهی‌ مردم نسبت به حقوق شهروندی باشد.

سوسن بیات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: اینکه آحاد شهروندان نسبت به حقوق خود در شهر آگاهی و اطلاع داشته باشند، باعث می‌شود که در مسائل مختلف دچار سردرگمی نشده و بهتر بتوانند مباحث را از مسئولان شهر مطالبه کنند.
وی افزود: خیلی اوقات ما به‌عنوان شهروند از آن‌جا که نسبت به حقوق خود جهل داریم، زبانمان در مقابل مسئولان و دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها کوتاه است و حال آنکه با اطلاع نسبت به حقوق شهروندی بهتر می‌توانیم از حقوق خود دفاع کنیم.

این کارشناس ارشد معماری همچنین گفت: مجموعه مدیریت شهری و از جمله اعضای شورای اسلامی شهر می‌بایست در راستای نهضت آگاهی بخشی به شهروندان در این‌باره قدم‌های جدی‌تری بردارند و در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی یا ساخت ویژه‌برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و همچنین تولید محتوا در بستر فضای مجازی، مشارکت نمایند.

وی بیان داشت: علاوه بر این‌ها، بسیار خوب است که از ظرفیت تشکل‌های مردمی استفاده شود چرا که فعالیت آموزشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی آن‌ها نیز در این راستا بسیار مفید و مؤثر خواهد بود، البته این امر مستلزم این است که این تشکل‌ها بتوانند استقلال خود را حفظ کنند و متأثر از فشارهای سازمان‌ها و نهادها نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha