جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه حضور متدینین و طلاب در کوهنوردی از مصادیق بارز امر به معروف است، گفت: حتی اگر تذکر لسانی و یا حرفی هم گفته نشود، صرف حضور در این فضاها نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی عرصه کوهنوردی، یکی از مهمترین کارهای فرهنگی را حضور متدینین با دیدگاه فرهنگی در امکان مختلف و حساس دانست و اظهار داشت: نباید تنها تمرکز خود را به حضور در مسجد قرار دهیم و لازم است تا در فضاهای دیگر نیز با اقشار مختلف ارتباط بگیریم.

وی با بیان اینکه گاهی از موارد تنها با یک سلام دادن این ارتباط شکل خواهد گرفت، گفت: به لحاظ فضایی که در کوه وجود دارد و افرادی که به کوهنوردی مشغول هستند، برقراری ارتباط فرهنگی با آنها راحت تر است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه حضور متدینین و طلاب در کوهنوردی از مصادیق بارز امر به معروف است، مطرح کرد: حتی اگر تذکر لسانی و یا حرفی هم گفته نشود، صرف حضور در این فضاها نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه بنای انقلاب اسلامی بر انجام کار فرهنگی بود، خاطر نشان کرد: اصلاح اقتصاد متولی خاص خودش را دارد و لازم است که به صورت جدی به آن توجه شود، اما در حوزه مسائل فرهنگی باید برای دستیابی به اهداف موجود با برنامه تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: حفظ محیط زیست از دیگر موضوعات بسیار مهم و ضروری است که باید در زمان حضور در کوه و اماکن تفریحی دیگر نسبت به آن حساس باشیم.

وی با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست بنده نیز آمادگی همراهی با فعالان این حوزه برای پاکسازی محیط‌های تفریحی و کوه‌ها را دارم، گفت: جمع کردن زباله‌های ریخته شده در این محیط توسط یک روحانی با لباس و یا یک فرد بسیجی کار مناسبی است و اثرات فرهنگی برای دیگران به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه الوند نماد همدان است و باید در حفظ آن تلاش کرد، یادآور شد: کار فرهنگی در آن محیط باید متناسب با آن فضا و افراد حاضر در آنجا باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha