شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر

حوزه/ درگیری پلیس با فرد قمه به دست و شهادت مأمور ناجا در شیراز، منجر به جنب و جوش مسئولان برای تغییر در قانون استفاده پلیس از سلاح گرم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، سرتیپ پاسدار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، در تشریح جزئیات شهادت جانشین پاسگاه بیدزرد شیراز با بیان اینکه مأموران پلیس مسئولیت حفظ آرامش و آسایش مردم را به عهده داشته و در این راستا از آسایش خود و خانواده و حتی جان خود نیز می‌گذرند به جانفشانی مأمور رشید ناجا در منطقه بیدزرد شیراز اشاره و تصریح کرد: شهید سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر از جمله پرسنل شجاع و رشید ناجا بود که هفته قبل نیز در همین محور، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر را از قاچاقچیان کشف و ضبط کرده بود.

فرمانده انتظامی استان فارس به تشریح جزئیات درگیری و شهادت مأمور ناجا اشاره و اعلام کرد: چهارشنبه ۱۳ بهمن سرهنگ دوم رنجبر جانشین پاسگاه بیدزرد در راستای مأموریت روزانه همراه با یک سرباز که رانندگی خودروی دو کابینه پلیس را به عهده داشت به گشت زنی در مسیر جاده اصلی شیراز به کوار می‌رود.

وی گفت: برابر قرائن به دست آمده یک خودروی پراید، تردد ماشین پلیس را رصد می‌کرده تا آنجا که وقتی ماشین پلیس به یک رستوران می‌رسد قاتل از یک خودروی پراید که متوقف شده بود پیاده شده و به سمت ماشین پلیس آمده و در وهله اول با قمه به سرباز ضربه زده و وی را زخمی می‌کند؛ از آن طرف مأمور رشید ما که این صحنه را می‌بیند در راستای دفاع از جان سرباز از ماشین پیاده شده، اسلحه خود را مسلح کرده و بدون آنکه شلیک کند، در راستای حفظ جان مردم و همچنین قوانین موجود به مجرم هشدار داده و به سمت او رفته و با او درگیر می‌شود؛ که در نهایت در این درگیری فرد مهاجم با قمه به جانشین پاسگاه ضربه زده و هنگامی که وی می‌افتد ضربه‌ای نیز به گلوی او زده و سوار خودرو شده و فرار می‌کند.

سردار حبیبی در پاسخ به این پرسش که آیا مردم در صحنه حضور نداشتند گفت: مردم در رستوران بوده و بعد از درگیری و شنیدن سر و صدا به صحنه می‌آیند اما زمانی است که کار از کار گذشته؛ فرد مجرم ضربه را زده و سوار خودرو شده و فرار می‌کند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش در این خصوص که آیا مأموران پلیس بر حسب تماس تلفنی در آن صحنه حاضر شده یا در حال مأموریت بوده‌اند گفت: تماس تلفنی در کار نبود؛ تردد مأموران پلیس در آن مسیر طبق معمول و برنامه روزانه و روتین همیشگی در راستای رصد و اشراف در منطقه انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این مطلب که شواهد و قرائن نشان می‌دهد فرد مجرم با قصد و نیت برای زدن پلیس وارد عمل شده، به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی مردم فارس اشاره و اظهار داشت: از روز گذشته شاهد تماس متعدد اقشار مختلف مردم با پلیس و همدردی آنها هستیم که خواهان دستگیری و مجازات فرد مجرم و برخورد قاطع با مخلان امنیت هستند.

وی با بیان اینکه ناجا افتخار می‌کند که مأموران برای حفظ آسایش مردم از جان خود می‌گذرند به دیدار با خانواده شهید اشاره و اظهار داشت: پدر شهید رنجبر نیز بازنشسته ناجا بوده‌اند که فوت کرده‌اند؛ دیداری هم با خانواده محترم شهید از جمله مادر، همسر و دو فرزند شهید داشتیم.

دستور ویژه فرمانده کل انتظامی برای استمرار برخورد قاطع با اراذل و اوباش

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن مطالبه جدی و عاجل از قوای مقننه و قضائیه در خصوص اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح و حمایت قضائی همه جانبه از مأموران جان بر کف ناجا دستور ویژه‌ای برای استمرار برخورد قاطع و جدی با اراذل و اوباش به فرماندهان انتظامی در سطح کشور صادر کرد.

سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی بیدزرد شیراز در درگیری با اراذل و اوباش به خانواده وی و مجموعه انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: مأموران جان‌برکف و ولایتمدار انتظامی همیشه و در همه جا با مخلان نظم و آرامش مردم، شجاعانه برخورد قاطعی داشته و با افتخار جان گران‌بهای خود را تقدیم امنیت و آرامش جامعه نموده‌اند و مردم عزیز نیز قدر آنها را می‌دانند.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه طی هماهنگی به عمل آمده با دادستان محترم کل کشور مجازات‌های سنگینی در انتظار عامل یا عاملان شهادت این مأمور جان‌برکف انتظامی است، بر برخورد قاطع و دستگیری هرچه سریع‌تر این اراذل و اوباش که باعث احساس ناامنی در مردم شده‌اند، تأکید کرد.

سردار اشتری اعلام کرد: نمی‌گذاریم خون این شهید بزرگوار پایمال شود و اراذل و اوباش بدانند در برابر پنجه فولادین پلیس توان مقابله را نخواهند داشت و سرانجام آنها جز تسلیم در برابر قانون و مردم نخواهد بود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امنیت مردم خط قرمز پلیس و برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش مطالبه به حق مردم است.

وی بیان داشت: اقتدار پلیس لازمه امنیت است و ضرورت دارد همه نهادها و دستگاه‌های ذیربط اعم از مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و وزارت دادگستری نسبت به تقنین قوانین مورد نیاز پلیس و اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح و بخشی از آئین دادرسی کیفری، قضات محترم قوه قضائیه با حمایت‌های جدی قضائی و صدا و سیما با حمایت رسانه‌ای، پلیس مقتدر را در استقرار نظم و تأمین امنیت و آرامش مردم همراهی و یاری نمایند.

رئیس مجلس: رسیدگی خارج از نوبت اصلاحات «قانون استفاده از سلاح» | اصلاحیه به مجلس ارائه شود

محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس شورای اسلامی طی توئیتی در واکنش به شهادت جانکاه مأمور وظیفه‌شناس ناجا در درگیری با اراذل و اوباش تاکید کرد: اصلاحات «قانون استفاده از سلاح» خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امنیت جامعه و آسایش مردم جز با فراهم کردن زمینه‌های اعمال اقتدار و قاطعیت پلیس تأمین نخواهد شد.

قالیباف ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز «قانون استفاده از سلاح» برای مأمورین شجاع و جان‌برکف ناجا را به مجلس ارائه کنند تا خارج از نوبت در دستور رسیدگی و تصویب قرار گیرد.

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر می‌دهیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به شهادت یکی از مأموران نیروی انتظامی در شیراز گفت: قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر خواهیم داد.

ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شهادت یکی از مأموران نیروی انتظامی در شیراز و ضمن تسلیت به خانواده بزرگ نیروی انتظامی، اظهار داشت: آنچه که مسلم است باید قانون حمل سلاح برای نیروهای انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در گذشته اقداماتی رقم خورد که باعث شد اقتدار نیروهای انتظامی کشور دچار خدشه شود که نتیجه آن اتفاق افتادن چنین مواردی برای نیروهای انتظامی شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قطعاً کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط نیروی انتظامی و پلیس ورود خواهد کرد تا دوباره اقتدار لازم را به این نیروی وظیفه برگرداند.

عزیزی افزود: در مقابل، دولت و پلیس می‌توانند لوایحی در جهت برگرداندن اقتدار نیروی انتظامی و جبران نواقص قوانین قبلی و استفاده از سلاح به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند و مجلس یازدهم هم تا به ثمر رسیدن آن، این موضوع را دنبال خواهد کرد.

وی بیان داشت: قطعاً بعد از بازگشایی مجلس شورای اسلامی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح خواهد شد تا قانون استفاده از سلاح رفع شود و اقتدار به پلیس کشور بازگردد.

تشییع پیکر شهید «علی اکبر رنجبر» در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید والامقام سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار و سپس در گلزار شهدای شهر شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید والامقام سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر، جمعه پانزدهم بهمن ماه بعد از اقامه نماز جمعه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار و سپس در گلزار شهدای شهر شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

شایان ذکر است، شهید والامقام سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی "بیدزرد" شهرستان شیراز شب گذشته طی درگیری با اراذل و اوباش به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

این شهید والامقام اهل شهرستان "فسا" و ساکن شهر شیراز بود و از وی یک پسر ۱۳ ساله و یک دختر ۸ ساله به یادگار مانده است.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    10 1
    روحش شاد، شهادتش بسیار دلخراش بود،😭😭😭
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    6 0
    خیلی ناراحت کننده ست پلیس با اسلحه هم نمی تواند درمقابل یک قمه کش از خودش دفاع کند چه برسه برم به مردم چون قانون نقص دارد
    • رضا.. IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      0 1
      اینکه پلیس بتواند بر اساس قانون و به تشخیص خود اجازه داشته باشد از اسلحه گرم استفاده کند هم در کشوری مثل آمریکا وجود داره و شاهد هستید در سال تعداد زیادی که شاید واقعا نیاز به استفاده از اسلحه نبوده به دست پلیس کشته می‌شوند.بعد از مرگ جرج فلوید به دست پلیس برای اصلاح آن طرحی ارائه شده که در لباس و داشبورد خودروی پلیس دوربین نصب می‌شود و به محض شروع ماموریت ضبط تصاویر شروع می‌شود و این کار برای رعایت قانون درمورد شهروندانی که پلیس متوسل به زور می‌شود.
  • رضا IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    11 1
    خبر ندارید که اگر برای دفاع از خوذ نیر هوایی شلیک میکرد تو دادگاه نظامی چه بلایی سرش می آوردند اگر مجرم را مجروح میکرد باید دیه ی او را می پرداخت
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 1
    شعار نده عمل کن
    • صالح IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      0 0
      خداوند بیامرزد این شهید دلیر کشور عزیز مارو کاشکی سهل انگاری نمیکرد اول یه تیر تو پاش میزد و نمیزاشت اینطور اون قاتل کثیف بهش حمله کنه به شهادتش برسونه خداوند رحمت کنه این شهید بزرگوار را...
  • یک شهروند IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 0
    در جمهوری اسلامی قوانینی وجود دارد که هر لحظه باعث کثرت تعداد دزدان و خلافکاران محترم شده 😑 و با خیال راحت جولان میدن و جانو مال مردم و خود رو تهدید می کنن.واقعا چرا؟ وقتی آقا دزده میاد تو خونت و تو برای دفاع از جانو مالت بیرونش کنی اگر خدای نکرده خراش به پاش بیفته در کمال تاسف آقا دزده میره شکایت می کنه خوب چرا واقعا زیاد نشن؟ یه پلیس برای دفاع از جامعه و خودش نمی تونه دست به اسلحه شه چون از تبعاتش کراهت داره.... مسئولین یه تفنگ اسباب بازی یا ساچمه ای بدید دست بدبختا کاربردی تره که😕التماس یه جو فکر
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    3 0
    ای بابا ای بابا این چه قانونی که پلیس نتواند از اسلحه استفاده کند
  • حسین IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    تغییر و اصلاح قانون بکار گیری سلاح و برگشت اقتدار ب پلیس روحش شاد و یادش گرامی
  • A.s IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    7 1
    زمانی که این جور اقتدار نیرو انتظامی توسط یه عده اراذل و اوباش زیر سوال بره که مامور بیچاره نتونه از اسلحش استفاده کنه واقعا جای گریه داره باید قانون تغییر کنه وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشه
    • طاهر مقدم IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 0
      بخدا همینطور شما می فرمایید خیلی جای تاسف داره مامور دولت مصلح باشه تو تودستش تفنگ باشه ،حق تیر هوای نداره این چه قانونی،یارو هم صدبار بکشی مامور بیچاره زنده نمیشه
    • مهدی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      2 2
      قانون میگه وقتی به مامور حمله میشه باید با شلیک هوای به پای حمله کننده شلیک کنه اشکال از خود مامور هست که حتی یک تیر هوای هم شلیک نکرده حالا چه قانونی ميخاد تصویب بشه همین حالا هم بسیاری بیگناه کشته میشن صدا شون هم به جای نمیرسه چون یک طرف دعوا مامور اجرای قانون هستش
  • فرشاد وظیفه IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    7 1
    سلام.قانون بکارگیری سلاح رو فرمانده میدونست اما نزدش وقتی یکی به قصد جان با سلاح سرد حمله ور میشه رو طبق قانون میشه زد ،،تیر هوایی..کمر به پایین،،کمر به بالا ،،جنون داشت یارو نامرد،،خیلی ضعیف عمل کردین واسه دستگیری ،،فقط سر سرباز بلدین داد بزنید
  • حسن BG ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 1
    وقتی عده ای مجرم ادم ادمکش و فته گر که اولیه ترین اصول انسانی را زیر پا میگذارند بانک اتش میزنند ادم میکشند ولی عده ای بجای حمایت از قانون و قانونمداری از انها حمایت میکنند نتیجه میشه این که همه دیدند
  • بابک مقیمی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    پیشنهاد میکنم با توجه به اینکه در خلیج فارس تعداد زیادی جزیره غیر مسکونی وجود داره این شرورهایی که اصلاح پذیرم نیستن و تقریبا میشه گفت نسبت به اصلاحشون قطع امید شده بفرستن تو اون جزیره ها تا همدیگرو لت و پار کنن ، ملتم از دستشون راحت شن ، تا کی میخوان هی بگیرن بعد یه مدت آزادشون کنن؟
  • مهدی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    خیلی عجیبه یارو با قمه سرباز رو زده باز بهش شلیک نمیکنه خدا رحمتش کنه امروز خیلی دلم واسه پسر ۱۳ سالش سوخت امیدوارم زودتر دستگیر بشه و به سزای عملش برسه
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    ببخشید چیطور این بنده خدا در زمان درگیری ستوان بوده و وقتی به شهادت میرسه مبشه سرهنگ دوم ‌خداوند رحمتش کنه روحش شاد و یادش گرامی
    • حمید IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      0 0
      سلام این شهید سروان بوده یک درجه بخاطر شهید شدن بهشون میدن .بعد یک درجه هم فرمانده نیرو بهش داده بخاطر اینکه اینجور شهیدش کردن روحش شاید ویادش گرامی باد.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    این‌چه قانونیه پلیس که نتونه ازجانش دفاع کنه من میخواستم پسرمو بفرستم ولی دیگه نمیفرستم قانون باید تغیرکنه متاسفم برای بی قانونی روح شهید شاد
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    باید حق شلیک داشته باشن .اگه حق شلیک ندارن پس چ فایده ای داره .
    • حسین IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      2 0
      اگر میزد فردا از بازرسی ناجا میومدن چرا زدی اون آنقدر باز خواست میشد می‌رفت دادسرا انتظار خدمت آخر قاضی برو زندان خیلی عجیبه الان قاضی مأمور نیرو انتظامی می‌ره اونجا فک می‌کنه مامور ناجا متهم هستش این قانون دست مامورین ناجا رو بستن که نمیتونن از خودشون هم دفاع کنند
  • مهدی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    خدا به خانواده ش صبر بده با اینکه صبح به ناحق جریمه شدم و کلی ناراحت بودم اما واقعا متاثر شدم
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 2
    اکه این مامور بدبخت میزد ارازل رو میکشت فرا کیف به دستان از بازرسی ناجا میومدن پدرشو در میاوردن.از بس که باز خواست میشد .
  • سیدهادی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    بخدا خیلی متاسفم. اسلحه بدن دست پلیس اختیار شلیک نداشته باشه. آخه این چه قانونی هست؟اسلحه برا همین لحظه باید استفاده بشه
  • سیدهادی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    بخدا خیلی متاسفم. اسلحه بدن دست پلیس اختیار شلیک نداشته باشه. آخه این چه قانونی هست؟اسلحه برا همین لحظه باید استفاده بشه
  • علیرضا IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    چه وحشی بود این اراذل عوضی باید تکه تکه ش کنن
  • علی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 0
    پلیس بلاتکلیفه بزنه گرفتار میشه نزنه می میره
  • فرهاد IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    پلیس بدلیل عدم حمایت قانونی به راحتی قربانی میشه .قضات محترم دادسرای نظامی و نمایندگان محترم مجلس باید پاسخگو باشند.بازرسی کل ناجا باید پاسخگو باشد در طول سال چه تعداد از سرمایه های این کشور مظلومانه شهید میشوند
    • زهرا IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      5 0
      لعنت به همه کس این قاتل...چندتا دیگه از این شیرمردان باید پرپر شن که قانون اصلاح شه؟؟؟چرا بازرسی اقتدار پلیسو گرفته؟؟
  • سرباز وطن IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 2
    خدا ان‌شاءالله کسایی رو که این قدر پلیس رو ضعیفش کردند لعنت کنه پلیسی که خودش حافظ امنیته، امنیت نداره تمام کسایی که باعث شدند که پلیس این قدر ضعیف باشه در قبال خون این شهید عزیز و تمام شهدای ناجا و مدافع امنیت مسئولند امیدوارم روزی جواب این بی کفایتی و بی خیالشون بدن ، واگذارشده میکنم به خدا
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      0 0
      سرباز اسلام باش نه سرباز
  • NL ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 1
    پلیس باید میزد تو پاش و بعد کمر به بالا.سهل انگاری کرد.نباید رحم میکرد
  • ولی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    این اراذل اصلاح نمیشن.
  • دانش پژوهش IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    وقتی تمام قوانین اسلام که حدود و تعزیرات رو به خاطر بهانه های واهی و خوبینی نسبت به غرب تغییر می دهیم و حد اسلام و خدا رو جاری نمی کنیم از این اتفاقات چه الان و چه در آینده تکرار خواهد شد. وقتی پلیس رو ضعیف و ارازل و اوباش رو به حال خود رها می کنیم همین می شود که پلیس از ترس عواقب بعدی شلیک و حفظ جان خود توسط ارازل به قتل می رسه
  • م IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    واقعا این قانون کشور ما باعث شده دزد، مواد فروش،ارازل و اوبااش پرورش پیدا کنه که خانواده هاشونم پسشون بر نیان.اگر برای حمل چاقو حتی اگر استفاده هم نکنی دوسال زندانی بدون عفو بگذارند ودر صورت تکرار 10 سال دیگر ن قاچاقچی ن دزد ن ارازل و اوباش داریم.دزد در خانه ات بیاید و بزنیش باید دیش رو بدی این چه قانون مسخره ایست
  • قرآنی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    هرچه قوانين انتظامی و امنیتی محکم تر باشه بهتره در باره مسائل رانندگی قوانین خوبه اما قوانین انتظامی و امنیتی و عفاف و حجاب خیلی ضعیف است
  • جمشید US ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    مقصر اصلی عدم استفاده از سلاح گرم توسط پلیس شهید رنجبران قوانین افتضاح مجلس است.چراکه اگر شهید از سلاح استفاده کرده بود وپای مهاجم را هدف فرار داده بود همین فرمانده انتظامی فارس اورا به دادکاه معرفی میکرد وتمام تقصیرات راگردن این متمور شریف می افتاد.با این قوانین افتضاح دیگر نیروی انتظامی دربرابر اشرار اقتدار ندارد. من بشخصه شاهد بوده ام که پسرعمه خودم بعنوان کادر نیروی انتظامی وچند مامور دیگر وقتی برای گرفتن سارقی اقدام میکنند، سارق توسط مردم محل کتک شدید خورده وفلج میشود. ماموران وی را به پاسگاه انتقال میدهند ولی متاسفانه شرایط بگونه ای پیش میرود که ماموران مقصر شناخته شده ودرحال دیه دادن به سارق هستند.
  • Lima IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    کشتن ماموران نیروی انتظامی داره به یک جنایت روزمره تبدیل میشه. گمان کنم داریم از توجه به مسایل درون مرزی غافل میشیم.
  • تورو خدا مسولین صدامو بشنوید ما کارکنان نهادها هم IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    بنام خدا این درگیری فقط یه چیز رو مشخص میکنه اونم اینکه مامور مظلوم نیرو انتظامی چقدر در استفاده از سلاحش مسامحه میکنه و بخاطر ترس از عقوبتش و پرونده سازی توسط مافوقهاش !تو این دوره متاسفانه بخاطر خرابکاری و فساد عده ای در حکومت از کارکنان بدبخت رده ی پایین نه تنها نیروی انتظامی بلکه ادارات حکومتی میخواهن از حقوقشان که به صراحت در قانون تعریف شده هم بگذرند !مثلا ما که حتی در ساختار حکومتی رده چندین تو ثبت اسناد ,منشور حقوق کارکنان ۶۸ و۶۹ قانون را نمگیذارند به دیوار نصب کنیم ! امروز اگه ماجرا برعکس بود و جهت دفاع از خودش و سرباز مامور یه تیر میزد به پای طرف ,پدر این مرحوم را درمیاورند که چرا با اینکه به صراحت این حق به مامور داده شده برای دفاع از خود تیر زدی ,ولی در اجرا !باید شاهد بیاره و.. چقدر تو دادسرای نظام بازداشت بشه تنبیه بشه و...که چرا حقوق شهروندی را رعایت نکردی و از طرف دیگر آموزش کم حتی برا افسران هست که مثلا چرا ایشون اسپری فلفلی یا شوکر که جز ملزومات گشت زنی هست همراه نداره یا استفاده نمیکنه؟البته تو نیروی انتظامی که برخی از ملزومات بخاطر دست خالی بودن و نداشتن بودجه از ارباب رجوع کاغذش و خودکار را تامین میکنه هم بعید نیست نداشته باشه یا شارژ نشده باشند !فقط بچه ههای نیروی انتظامی یا کسانیکه تو این نیرو خدمت کردند میدونند چی میگم و چه چیزها رو نیمگم چون نمیشه گفت !تورو خدا مسولین صدامو بشنوید ما کارکنان نهادها هم حقوقی داریم خردمون نکنید حقوق ارباب رجوع هم محترم اما اینچنین موارد نباید تو استفاده از سلاح بترسه .
  • محمد رضا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 0
    خدا شهادت راهم نصیب ما کند
  • صدیقه اعتماد قلتاش IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    کشور ترکیه هر پاسگاه چند تانک دارند که نیروی نظامی درامان باشند و کمتر در خطر باشند ایران هم باید امنیت نیروهای امنیتی و نظامی حفظ بشود
  • جواد IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    محکوم می کنیم
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    خیلی دردناکه حالا که فرزندانش یتیم شدند پدرشون راسربریدندهیچوقت فراموش نمی کنند
  • مجید IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    باید این قاتل حرومزاده رو رگ گردنشو بزنند و ولش کنند تا دست و پا بزنه در ملأعام تا همه ببینند کسی که به مأمور قانون حمله میکنه چه بلای باید سرش بیاد خدا پدر و مادرشو لعنت کند
  • مهدی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    پرسنل مظلوم نیروی انتظامی در اکثر ماموریت های ذاتی جان خود را در طبق اخلاص و در راستای تامین نظم و امنیت برای هموطنان گرامی گذارده اند ای کاش مسئولین محترم فکری اساسی به حال و وضع شرایط خدمتی و حداقل حاشیه امنی به لحاظ معیشتی و اقتصادی این نیروی مظلوم داشته باشند
  • نوید IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    روحش شاد.
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 1
    ضمن ابراز تاثر باید بگم که طبق بند ۱ ماده ۳ قانون بکارگیری سلاح ایشان مجاز به استفاده از سلاح بود ولی این کار را نکرد
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    روحش شاد
  • شاهرخ IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 1
    سلام به نظرم غیر از ایراد داشتن قانون استفاده از سلاح گرم خود مأمور هم باید قدرت تصمیم گیری درست را باید میگرفت چون ارازل باقمه سرباز را زده بعدش مأمور را هم باچاقو دنبال کرده باید میدانست که میخواهد او را بکشه باید هرچه گلوله تو اسلحه داشت به این نامرد میزد ولی یک شلیک هوایی هم نکرده اصلا خیلی جای تعجب داره خدا رحمتش کنه
  • محمود IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    سلام: چرا مامورین دیگرحاضردر صحنه دخالت نمی کنند ؟ آیا از بازرسی وحفاظت ودادسرای نظامی ترس ندارند؟
  • محمود IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    سلام:ماورین زیادی بخاطر استفاده از سلاح اکنون در زندان یا نوبت محاکمه هستند.بعداز اتفاق ادارات بازرسی، حفاظت اطلاعات بعنوان ابزار دادسرا وبعد هم دادگاه نظامی فرد را ازخدمت وزندگی بیزا می کند درواقع مامور خلاص شد.
  • پیمان IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    درود بر همه ماموران نیروی انتطامی و تسلیت به همکاران و خانواده محترم شهید بسیار متاثر شدم تو رو خدا قانون درستی وضع کنید که مامور های مظلوم بتونند در مقابل این افراد مریض و اراذل از خودشون دفاع کنند بخدا قلبم به درد اومد این اراذل نباید راحت بکشید کثافت نامرد .
  • احمد مظلوم IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    باید اینگونه انسانهای وحشی صفت که فقط ظاهری شبیه آدم دارند ولی هیچ عاطفه و محبتی در وجودشان نیست در ملا عام تیرباران شوند چگونه این حیوان وحشی به خودش اجازه می دهد شخصی را که اصلا نمی شناسه اینجوری با چاقو شهید کنه تا دیر نشده مسولان به فکر باشید
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    (( ترحم بر پلنگ تیز دندان - ستمکاری بود بر گوسفندان )) ؛ وقتی اراذل و اوباش مدت کوتاهی حتی گاهی اوقات فقط چند روز بعد از دستگیری , آزاد می شوند , نتیجه اش می شود این .
  • مهدوی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    حتما باید افرادی کشته بشن تا بفهمیم قوانین جاری کفایت لازم را ندارن؟! نباید قوانین ارزشیابی بشه؟ پس کار مجلس وامونده چیه؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    اولین درگیری بود که دیدم معمولا ارازل پلیس رو می بینه فرار می کنه پلیس باید مخ شو تیر می کرد
  • سکینه قاسمعلیزاده IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    باسمه تعالی شهادت برادرعزیزمان را تسلیت عرض می نماییم واقعا دلمان خون شد ما نمی توانیم یک مورچه بکشیم اینها چرا این مظلوم ها را می کشند مامورها چه گناهی دارند باید هرچه زود ترقاتل اش را اعدام کنند
    • سامی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      0 0
      روحش شاد.خدا به خانواده اش صبر بده.صحنه دلخراشی بود.من افسرم .اکه شلیک میکرد حتی از زانو به پایین..باید دیه میداد.دادسرای نظامی و بازرسی و حفاناجا ووووبماند
  • علی پاکزبان ازشهربرخوردارنورابادلرستان IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    بایدهای ارازل واوباش اشدمجازات درنظرگرفته شود تاباعث دلگرمی مردم وپلیس بشه من خیلی متاثرشدم برای خانواده این شهیدبرخوردبااین فرددرس عبرتی میشه برای دیگران...
  • محمد IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    بدبختی همه ما وآزادی ارازل واوباش ازموقعی شروع شد که اعدام درملاء عام رابرداشتند...اگه اعدامی ها درملاء عام اعدام میشدند این همه جرم وجنایت رواج پیدانمیکرد
  • منصور IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    من خودم افسرم.قانون مامزخرفه.اجازه نداریم شلیک کنیم اون اسلحه هیچ فرقی بااسلحه آب پاش نداره یکی ازهمکارانمون دوازدهسال پیش دردرگیری بااشرارتیرش طرفوکشت ولی تاپای اعدام رفت بعد۱۱سالزندان بودن ودادن دیه به مقتول شرورآزادش کردن خیلی داغون شدهمکارخودش بهشدستبندزدوبردش زندان تااعدام بشه .قانون دستشونوبسته بایدآزادباشن تاحداقلشلیک بهپاکنن ولی
  • راحیل طلوع IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    اشخاص خاطی باید مجازات شوند چه قاتل چه کسانی که باعث شدند پلیس نتواند از خود دفاع کند باید پاسخگو باشند
  • مجید IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    خدا بیامرزدش. الکی الکی جونشو از دست داد..
  • مجید احمدی... IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    واقعا دردناک بود ..روحش شاد ویادش گرامی 🖤🖤
  • امنیت IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    همش هم نمیشه از سلاح گرم استفاده کنند چرا بهشون آموزش رزمی نمیدن که با یک حرکت چاقو رو از دستش بگیرند ، همون آموزش هایی که به نیروهای نوپو و یگان ویژه میدن به ماموران نیروی انتظامی هم آموزش بدهند .
  • محمد IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    اگه شلیک میکرد قاضی های دادسرای نظامی بلایی به سرش می آوردند که از شهید شدنش خیلی بدتر بود.... قاضی های دادسرای نظامی با نظامیان کلا مشکل دارن
  • محمد IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    با سلام به روح پر فتوح همه شهيدان اين مرز و بوم شهيداني كه با ريختن خون خودشان حافظ جان و مال و ناموس همه ملت ايران بوده اند ١- چرا سرهنگ شهيد اقدام به شليك نكرده اند ، هوايي ، زانو به پايين ،، و اصلا به سينه فرد حمله كننده براي دفاع از جان خودش و همكارش چرا شليك نكرده ٢- اگر حاكمين ( مقننه - مجريه - قضائيه ) و ديگر ارگانهاي مرتبط فكري عاجل براي اين موضوع نكنند پليس كشي در جامعه باب ميشود و در پي ان امنيت كل جانعه خصوصا جامعه پليس بطور جدي به خطر ميفتد
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    روحش شاد خدا به زن و بچش صبر بده واقعا خیلی درناکه که نیرو انتظامی نتونه از سلاح گرم استفاده کنه
  • ا IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    سلام شب بخیر اونی که داشت از صحنه فیلم می گرفت به جای فیلم گرفتن چرا نرفت دادو بیداد کنه تامردم از رستوران بیان بیرون؟امان از این بی خیالیه بعضی ها روح شهید شاد
  • سعید IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    1 0
    اقااین چه وضعشه بنده خدابچه هاش چی میشن خب حداقل به پاش شلیک میکرد
  • علی اصغر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    با تشکر از تمامی سبزپوشان جان برکف اگه جا معه ایی امن میخام باید پلیس اقتدار داشته باشه