شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / در جلسه رئیس کل کل دادگستری استان قزوین و مدیر حوزه علمیه استان، راه های توسعه همکاری ها بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا صبح امروز در دیدار با مدیر کل دادگستری استان قزوین ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارکه فجر بر همکاری و همیاری حوزه علمیه قزوین با دادگستری استان قزوین را در همه عرصه‌های مختلف تاکید نمود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان قزوین دارای پیشینه بسیار مطرح و درخشان در زمینه‌های تربیت عالم است که امیدواریم با اقدامات انجام شده این مهم دوباره محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: ۹ واحد آموزشی شامل هشت مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی علامه رفیعی فعال هستند و در حال حاضر طلاب علوم دینی مشغول امور تحصیلی خود در این واحدهای آموزشی هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: نزدیک به یک هزار طلبه از پایه‌های اول تا دهم در مراکز آموزشی حوزوی استان قزوین تحصیل می‌کنند که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مختلف به دنبال افزایش تعداد طلاب و نیز ارتقای کیفی جذب استعدادها در حوزه علمیه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: اهداف و برنامه حوزه علمیه استان قزوین برای آینده بسیار گسترده و کامل است.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ استاد تمام وقت و پاره وقت در حوزه علمیه قزوین مشغول تدریس می‌باشند.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه قزوین با پیشینه درخشان و کم نظیری در کشور محسوب می‌شود و در حدود یک هزار سال پیش حوزه علمیه قزوین یکی از حوزه‌های شاخص و مطرح بوده و شخصیت‌های بزرگی در آن پرورش یافته و تربیت شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حوزه علمیه قزوین در دوره صفویه جایگاه شاخص برجسته‌ای داشته که نمونه آن ملا صالح برغانی است که آثار مکتوب و همچنین آثار زیرساختی بی نظیری داشته و مدرسه صالحیه از آن دوران به یادگار مانده است.

وی اظهار کرد: بزرگانی در حوزه علمیه قزوین تحصیل نموده‌اند که عبارتند از مرحوم سید جمال الدین اسدابادی، شیخ بهایی، ملاصدرا و… این نشان دهنده آن است که حوزه علمیه استان در برهه‌ای نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در جریان‌های علمی داشته است.

وی ادامه داد: علمای معاصری همچون مرحوم علامه رفیعی قزوینی، مرحوم آیت الله مظفری، میرزا هاشم قزوینی، میرزا مجتبی قزوینی از جمله بزرگان قزوین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: مرحوم آیت الله سامت، مرحوم آیت الله علوی و ابوترابی و ده‌ها عالم برجسته دیگر که هر کدام در زمان خود از عالمان بنام بودند و در نزد مردم متدین قزوین از احترام بالایی برخوردارند.

راه های همکاری دادگستری و حوزه علمیه قزوین بررسی شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha