شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانون محسوب می‌شود و فرصت بسیار با اهمیتی است و باید از این فرصت بیشترین بهره را برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار محمدحسین فایزی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار کرد: ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار بالاست و ان‌شاءالله تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها به صورت حداکثری استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانون محسوب می‌شود و فرصت بسیار با اهمیتی است و باید از این فرصت بیشترین بهره را برده و نگاه ویژه‌ای به این فضا داشته باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ائمه جماعات با ساختاری که امروز برای این فضا در کنار امور مساجد تعریف شده است، فرصت بسیار عظیمی در حوزه فرهنگ محسوب می‌شوند که در گذشته استفاده‌ای از این ظرفیت صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: ائمه جماعت قوی‌ترین، محکم‌ترین و گسترده‌ترین حلقه میانی شورای فرهنگ عمومی و به صورت کلی عرصه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند و بسیار بر روی این بخش می‌توان حساب باز کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: مساجد نیز به عنوان جغرافیای این معنا از اهمیت بالایی برخوردار و بسیار به حوزه‌های فرهنگی مرتبط هستند و می‌بایست بیشتر قدر این فضاهای معنوی برای تحقق اهداف و رسالت‌های فرهنگی دانسته شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: فضاهای قرآنی و مجامع فعال در این عرصه را می‌بایست شناسایی و رصد کنیم و تلاش کنیم آنها را هر چه بیشتر در مسیر آرمان‌های دینی و قرآنی فعال کنیم و نظارت دلسوزانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با شخصیت معنوی و قرآنی شما و آشنایی به موضوعات مختلف استان، شاهد تحولات عظیم در این عرصه باشیم و ان‌شاءالله در این عرصه موفق خواهید شد.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین هم در این دیدار بیان کرد: دو موضع در حوزه فرهنگ داریم که یکی واکنشی و تدافعی است که در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌شود و موضع دیگر، موضع کنش و تهاجمی است.

وی تصریح کرد: رهبری فرمودند پیشرفت همه جانبه کشور مساوی است با تمدن نوین اسلامی و این دو مفهوم را مترادف گرفتند که بخش حقیقی و متنی تمدن، آن چیزی است که به آن سبک زندگی می‌گوئیم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از بخش‌هایی است که در این حوزه کنش مسئولیت دارد که نیازمند حمایت همه مجموعه‌هایی هستیم که در این مسیر رسالت‌هایی بر عهده دارند و تحقق این هدف بسیار به ما کمک می‌کند.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه ها لازم الاجراست

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha