دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کرسی علمی ترویجی

حوزه/کرسی علمی ترویجی اعجاز بلاغی آیات ناظر به جنین شناسی، در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک کرسی علمی ترویجی اعجاز بلاغی آیات ناظر به جنین شناسی، در محل سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدرضا جلالی، دبیر علمی جلسه با اشاره به موضوع جلسه و طرح بحث، مطالب مقدماتی و کارشناسی را با توجه به مقاله واکاوی زیبایی‌های بلاغی در تفسیر آیات ناظر به جنین شناسی ارائه کرد.

آیات انتخابی این بخش آیه‌های ۱۷ و ۱۸ سوره نوح بود وَ اللَّهُ أَنْبَتَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ نَباتاً (۱۷) ثُمَّ یُعِیدُکُمْ فِیها وَ یُخْرِجُکُمْ إِخْراجاً (۱۸) که اشاره به بخش تغذیه در تولد جنین دارد توسط حجت الاسلام و المسلمین سعید حسنی مورد بررسی قرار گرفت.
حسنی اظهار کرد: قرآن کریم در آیات مختلف، برای اثبات امکان رستاخیز انسان پس از مرگ، به تبیین مراحل تکامل انسان در دوران جنینی پرداخته است و اثبات می‌کند که آیاتی که حاوی اشارات و شگفتی‌های علمی است، از زیبایی بلاغی و آوایی نیز برخوردارند.
تفسیر ادبی و علمی آیات مورد نظر با روش توصیفی، تحلیلی، از منابع موثق کتابخانه ای انجام شده است. همچنین از یافته‌های قطعی جنین شناسی، برای فهم دقیق‌تر تفسیر آیات استفاده گردیده است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha