یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه صدا و سیما در پخش اذان و قرآن باید به دنبال جذب مخاطب باشد، گفت: با وجود آن که پخش اذان در ادارات و اماکن عمومی استان به تصویب رسیده است، اما به نحو احسن شاهد اجرا شدن آن نبودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جلسه ستاد جشنواره ملی اذان منتظران با بیان اینکه متأسفانه برخی از اوقات شاهد بی توجهی به اذان در ادارات و اماکن عمومی هستیم، اظهار داشت: با وجود آن که پخش اذان در ادارات و اماکن عمومی استان به تصویب رسیده است، اما به نحو احسن شاهد اجرا شدن آن نبودیم.

وی افزود: شایسته است که در اوقات پخش اذان، در مساجد، ادارات و اماکن عمومی، نسبت به پخش اذان حساسیت وجود داشته باشد.

امام جمعه همدان همچنین با بیان اینکه صدا و سیما در پخش اذان و قرآن باید به دنبال جذب مخاطب باشد، گفت: قاریان و سبک‌های بسیار زیبایی امروز در کشور وجود دارد که لازم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از هنر در عرصه اذان، خاطر نشان کرد: صدا و سیما با استفاده از کارشناسان و متخصصان سعی کند تا از بهترین قاریان کشور استفاده کند.

دستگاه‌های اجرایی از برگزاری جلسات هم‌زمان با اذان و وقت نماز خودداری کنند

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز با بیان اینکه بر اساس آمار موجود، آثار پربار و ارزشمندی به دبیرخانه ارسال شده است، اظهار داشت: استان گلستان با کسب ۳۲ درصد از آثاری که به دبیرخانه جشنواره اذان منتظران ارسال شده، بیشترین میزان را در بین سایر استان‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند ارائه گزارشی تحلیلی از آثار ارسالی هستیم، گفت: پس از گلستان، استان همدان بیشترین آثار را به جشنواره ارسال کرده است.

استاندار همدان با بیان اینکه نکته قابل توجه در این جشنواره، مشارکت ۷۰ درصدی است که کودکان و نوجوانان به خود اختصاص داده‌اند، مطرح کرد: با توجه به اهمیت جشنواره اذان منتظران، ضروری است که زمان برگزاری تحت‌الشعاع هیچ مسئله و برنامه‌ای قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی باید در جامعه نمود بیرونی داشته باشد، گفت: مقرر شده است تا دستگاه‌های اجرایی از برگزاری جلسات هم‌زمان با اذان و وقت نماز خودداری کنند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha