یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
نشست علمی ارائه کتاب «علوم شناختی در جنگ شناختی

حوزه/ نشست علمی معرفی کتاب «علوم شناختی در جنگ شناختی» به همت انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر محمد جوانی نویسنده کتاب و استاد دانشگاه امام حسین (ع) در نشست علمی معرفی کتاب «علوم شناختی در جنگ شناختی»، عصر امروز به همت انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

دکتر جوانی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از کالای ایرانی، بیان کرد: اثرات شناختی که یک محصول، برند و فرهنگ می‌تواند داشته باشد اثرات دراز مدت است که به راحتی نمی‌توان ازدست آن خلاص شد.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه هر کالای وارد شده به ایران پیوست فرهنگی با خود به همراه دارد، عنوان کرد: آمریکایی‌ها معتقدند اگر کالای ما از مرزهای کشوری توانست عبور کند، سربازان ما نیز می‌تواند به آن کشور عبور کنند پس اثرات عمیقی دارد.

وی در ادامه حوزه علوم شناختی در بحث آموزش و پرورش شناختی پرداخت و گفت: بسیار مهم است که مکانیزم ها و یادگیری شناختی یک فرد را بتوانیم شناسایی کنیم تا قوه یادگیری فرد را ارتقا دهیم.

دکتر جوانی به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه علوم شناختی اشاره و بیان کرد: ایشان علوم شناختی را یکی از علوم فتوح الهیه می‌داند که ما باید از این فتوح الهیه استقبال کنیم.

وی در ادامه افزود: افراد دغدغه مند در این عرصه و در زمینه جهاد تبیین می‌توانند با موضوع علوم شناختی بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را حل کنند.

خاطرنشان می‌شود: دبیر علمی این نشست رامهدی نصیری مدیر حلقه اطلاعات اجتماعی فناوری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برعهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha