جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان این که بزرگترین رسالت طلاب تبلیغ دین خداست، خطاب به طلابی که امروز معمم شدند، گفت: از امروز جزو عالمان دین به حساب می‌آیید و باید افتخار کنید که مروج مکتب اهل بیت عصمت (ع) و مبلغ دین اسلام شدید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب استان گیلان که در مدرسه امیرالمومنین علی (ع) رشت برگزار شد، اظهار داشت: ماه رجب و ولادت امیرالمومنین (ع) ایام فرخنده‌ای است و مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان این که بزرگترین رسالت طلاب تبلیغ دین خداست، خطاب به طلابی که امروز معمم شدند، گفت: از امروز جز عالمان دین به حساب می‌آیید و باید افتخار کنید که مروّج مکتب اهل بیت عصمت (ع) و مبلغ دین اسلام شدید.

نماینده ولی فقیه در گیلان به آیه ۳۳ سوره فصلت اشاره کرد و افزود: «وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِمَّنْ دَعا إِلَی اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ قالَ إِنَّنی مِنَ الْمُسْلِمینَ» (چه کسی خوش گفتارتر است از آن کس که دعوت به سوی خدا می‌کند و عمل صالح انجام می‌دهد و می‌گوید: «من از مسلمانانم»؟!) بزرگترین رسالتی که بر دوش شما طلاب است، تبلیغ دین خداست.

لوازم خودسازی

وی، تبلیغ دین خدا را وظیفه طلاب دانست و برای تبلیغ دین خدا لوازمی را ذکر کرد و گفت: اگر به آن لوازم عمل نکنیم، خودمان بازنده‌ایم، و این لوازم مانند چراغی می‌ماند که نورش به دیگران می‌رسد، اما به خودمان نمی‌رسد. «بسی تیر و دی ماه و اردیبهشت برآید که ما خاک باشیم و خشت».

۱ طلبه باید قبل از اذان صبح بیدار باشد.

۲ با قرآن و دعاهای رسیده در مفاتیح‌الجنان مأنوس باشد.

۳ دوری کردن از لغو گویی و بیهوده گویی.

۴ دل نبستن به دنیا.

۵ خلوت کردن با خدا.

۶ نگه داشتن احترام و حرمت استاد.

۷ یاد کردن علمای گذشته.

۸ غافل نشدن از مسائل سیاسی و اجتماعی، اما نباید سیاست‌زده شد، اگر طلبه امروز،سیاست نداند، دشمن سوء استفاده می‌کند، زیرا دشمن در صدد نابودی دین خدا است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به آیه ۶۱ سوره یونس اشاره کرد و گفت: «وَمَا تَکُونُ فِی شَأْنٍ وَمَا تَتْلُو مِنْهُ مِنْ قُرْآنٍ وَلَا تَعْمَلُونَ مِنْ عَمَلٍ إِلَّا کُنَّا عَلَیْکُمْ شُهُودًا إِذْ تُفِیضُونَ فِیهِ» (در هیچ حال (و اندیشه‌ای) نیستی، و هیچ قسمتی از قرآن را تلاوت نمی‌کنی، و هیچ عملی را انجام نمی‌دهید، مگر اینکه ما گواه بر شما هستیم در آن هنگام که وارد آن می‌شوید! و هیچ چیز در زمین و آسمان، از پروردگار تو مخفی نمی‌ماند؛) امام صادق علیه السلام فرمود: هرگاه پیامبر این آیه را می‌خواند، به شدّت می‌گریست.

امام جمعه رشت ادامه داد: مرحوم علامه طباطبایی (ره) در تفسیر المیزان آورده است «بزرگترین وظیفه انسان خودسازی است» لذا در قرآن آمده است: «علیکم انفسکم».

وی افزود: عالمان بوده‌اند که مردم را ارشاد و به راه راست هدایت کردند، اگر این‌ها نبودند، معلوم نبود که اسلام می‌ماند یا نه، وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم، عده ای یهودی و مسیحی و نفوذی در ساختار حکومت بودند تا اسلام را محو کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: تمام بدی‌هایی که از ما صادر می‌شود، به خاطر این است که نفس خودمان را نساختیم؛ خودسازی امام خمینی (ره) را به یک انسان جامع، کامل و ربانی تبدیل کرده بود.

انتهای پیام

خبرنگار جواد محمد علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha