شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راجی

حوزه/ حجت الاسلام راجی گفت: برای پاسخگویی به هر شبهه ای در راستای انقلاب اسلامی حداقل باید هزار ساعت مطالعه مفید کرد تا بتوان پاسخ مناسب برای اقناع افکار عمومی داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، جلسه‌ای بصیرتی با موضوع تبیین ارزشهای قبل و بعد از انقلاب صبح امروز با حضور اساتید حوزه علمیه اصفهان و سخنرانی نویسنده کتاب صعود چهل ساله انقلاب در مدرسه صدر بازار به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌ علمیه استان اصفهان برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام سید محمد حسین راجی در مورد پاسخگویی به شبهات پیرامون انقلاب اسلامی گفت: برای پاسخگویی به هر شبهه‌ای در راستای انقلاب اسلامی حداقل باید هزار ساعت مطالعه مفید کرد تا بتوان پاسخ مناسب برای اقناع افکار عمومی داشت.

وی در مورد شبهه‌ای مبنی بر اینکه در پیش از انقلاب اسلامی دینداری مردم در زمان شاهنشاهی بیش از سطح امروزه مردم بوده است، بیان کرد: برخی گمان می‌کنند قبل از انقلاب اسلامی که شاه تمام تلاش خود را برای بی دین کردن مردم می‌کرد، مردم دیندار تر بودند و در دوره انقلاب اسلامی که تمام همت حاکمیت بر دیندار کردن مردم است، مردم بی دین‌تر هستند.

نویسنده کتاب صعود چهل ساله انقلاب افزود: در حالی که از خاطرات اسدالله عَلَم، آمار زنان بدکاره و خرید و فروش و مصرف مشروبات الکلی، وضعیت مستهجن سینماها و اشارات روزنامه کیهان به این موضوع؛ در می یابیم که دینداری هیچ معنایی در دوران قبل از انقلاب نداشته و مقایسه‌ی آماری از شرکت کردن مردم در یادواره‌ها و تشیع شهدا، راهپیمایی‌ها، داوطلبان شرکت در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها ومراسمات اعتکاف ها در مساجد و… گواه این موضوع هستند که دینداری حقیقی در جوانان امروزی این مرز و بوم ریشه دوانده و انقلاب اسلامی علت حادثیه آن بوده است

وی ادامه داد: به نظرم امروز بیشترین شبهه در اذهان مردم، شبهه در مورد کارآمدی انقلاب اسلامی است، لذا جهاد تبیین باید امروزه در زمینه تبیین کارآمدی انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای آن انجام شود.

حجت الاسلام راجی در مورد معیارهای اصلی دینداری اذعان کرد: اولین معیار دینداری، ایستادگی پای مکتب و معارف امام معصوم (ع) است، دومین معیار رفتار بر محور أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ و رُحَماءُ بَینَهُم، است.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمانی که خیلی افراد می‌گفتند به دلیل دفاع از سوریه، ما تحریم هستیم، در یک نظرسنجی جهانی شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب‌ترین شخص در نظرسنجی انتخاب شد، در صورتی که با توجه به حرف آن عده، آن شهید باید محکوم ترین فرد می‌بود.

گفتنی است ادامه جلسه به صورت پرسش و پاسخ با اساتید حوزه علمیه پایان یافت.

برای پاسخ‌ مناسب به شبهات انقلاب اسلامی باید حداقل هزار ساعت مطالعه کرد

برای پاسخ‌ مناسب به شبهات انقلاب اسلامی باید حداقل هزار ساعت مطالعه کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha