پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سی

حوزه / مدیر حوزه علمیه کاشان خطاب به مسئولان جشنواره فیلم فجر پیام صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان خطاب به مسئولان جشنواره فیلم فجر آورده است:

سخنی با مسئولان نامسلمان و جاهل جشنواره فیلم فجر

شرم می‌کنم که کلام را با سلام به ایشان آغاز کنم.

دهه فجر انقلاب اسلامی که باید یادآور فجر آفرینان سر افراز و ملت قهرمان ایشان باشد محل تاخت و تاز جاهلانی شده است که مایه ننگ جمهوری اسلامی هستند از بالاترین رده مسئول تا پایین‌تر ایشان مشکل اینجاست که مسئولان صدا و سیما و دولتی‌ها و مدیران ارشاد!!!! و دست اندر کاران دهه فجر سالهاست دچار دگردیسی هویتی شده و به هر بهانه‌ای به اسم اسلام و انقلاب و راهپیمایی و انتخابات و… به دنبال کسانی رفتند که امروز مردم ایشان را به نام سلبریتی می‌شناسند.

بزرگ کردن این افراد در جامعه نه تنها به انقلاب خدمتی نیست بلکه خیانتی بسیار آشکار و زننده است.

جشنواره فجر که مایه ننگی بر پیشانی مسئولان شده شاهد سیمرغ گیرندگانی بود که از پوشش‌های شرم آور و نظرات مسخره در مورد رنگ موی سر زنان و فتوا به حلیت حرام زادگان دریغ نکرده و لکه ننگی بر دامن خود و این جشنواره گذاردند عجیب است که هنوز هم مانند اهانت به ساحت مرجعیت که امام انقلاب او را فقیهی بصیر نامیدند شاهد سکوت بزرگان هستیم و گویا این عین تقواست.

به همه آقایان از علما و ائمه محترم جمعه و جماعات و صاحبان اندیشه و قلم و منبر از باب حجیت امر به معروف و نهی از منکر و تکلیف شرعی عرض می‌کنم: امروز سکوت در مقابل این هجمه آشکار به دین آن هم در دهه فجر انقلاب اسلامی و جشنواره فجر خود منکری آشکارتر از اهانت به دین است.

عجیب است که گاهی بعضی از این افراد از کاه کوه می‌سازند، امروز تقوای سکوت را پیشه کرده و فقط ناظر مسائل هستند.

بنده به استناد وجوب امر به معروف و نهی از منکر اعلام می‌کنم که بر قاطبه روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه واجب است در مقابل این فساد علنی به شدت و قاطعیت بایستند تا در آینده شاهد جسارت‌ها و خباثت‌ها و فتاوای شرم آور این دسته از سلبریتی های سیمرغ گیرنده نباشیم.

عینیت آتش به اختیاری همین جاست که هر کسی با هر وسیله‌ای که می‌تواند این مقابله را انجام دهد حق ندارد سکوت اختیار کرده و شاهد اهانت به دین و اسلام و قرآن باشد.

حوزه علمیه کاشان. منصور فرجی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    کشور غرق مشکلات اقتصادی و فساد و بی عدالتی و دزدی و اخلاسه. شما اومدین به چیزی اشکال گرفتین که در مقابل موارد یاد شده چیزی به حساب نمی آید.
    • محمد IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      13 57
      فرقی نمی کند، کار غلط، غلط است در هر زمینه که باشد.
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      10 46
      اگر طلبه هستی و یا حتی مسلمان ننگ بر تو باد.
    • گل نرگس IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      6 43
      سلام ازهمت بالای شما درامربمعروف ونهی از منکر سپاسگزاریم وازشماپشتیبانی میکنیم
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      8 1
      کوچک شمردن گناه حتی اگر گناه صغیره باشد باعث کبیره شدن آن می شود. چرا کوچک جلوه می دهید؟
    • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      6 75
      فسادها با هم خویش و قومند وقتی می ری سراغ یکیش اون یکی هم دردش می گیره. شما چرا دردت گرفته؟!
  • زهرا سجادی IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    5 23
    خدا لعنت کنه این زنان و مردان اخرالزمانی که مورد لعن خدا هستند و دین رو تضعیف میکنند
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    7 47
    باید برخورد شدید بشه بااون لباس پوشاندنشون
  • رضا IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
    7 14
    خدا خیرت بده بازم شما واقعا دیگه شورش رو در آوردن این بازیگران .به امید روزی که که بقیه علما هم براشون یه دغدغه ای باشه که این بی بند وباری ها رو جلوش رو بگیرن
    • کاوه معین‌فر IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      5 3
      تمام اتفاقات جشنواره فجر و این حاشیه جنجالی و... مگر دغدغه چند درصد از جامعه است؟ چرا در برابر مسائل و مشکلات بسیار مهمتر که تمام جامعه ایران با آن درگیر هستند چنین پر قدرت ظاهر نمی‌شوید؟ این دوستان که حال چنین برآشفته از آن یک‌جمله هستند - انصافاً اگر آن‌ها هم به آن نمی‌پرداختند اصلاً کسی به آن توجهی نمی‌کرد- آیا در برابر اتفاقات دیگر سینما هم چنین جان برکف ظاهر خواهند شد؟ مگر بالاتر از حق‌الناس چیز دیگری وجود دارد؟ چرا در برابر سال‌ها تضییع انواع حق‌الناس در سینما سکوت اختیار کرده‌اید ولی برای یک‌جمله اشتباه سهوی یا عمدی به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیید؟ در مورد رانت‌‌های مختلف و هزینه پول بیت‌المال برای فیلم‌هایی که نه فروشی داشته و نه تأثیری در جامعه گذاشته‌اند، چرا هیچ حرفی زده نمی‌شود؟ که در همین جشنواره فجر امسال هم نمونه آن وجود داشت! درست است که جمله‌ای که نوشین معراجی گفت با معیارها و قوانین شرعی و عرفی جامعه ما مغایرت دارد اما واقعا فقط همین یک‌مورد و همین یک‌جمله در جامعه ما وجود دارد که در مغایرت با قوانین و حدود شرعی و عرفی قرار گرفته است و چنین داد همه را درآورده است؟ آیا اگر در برابر انواع فساد اقتصادی از دلار و سکه گرفته تا کوه‌خواری، زمین‌خواری، جنگل‌خواری و... همین‌طور ظاهر می‌شدید بهتر نبود؟ در برابر گرانی، بیکاری، اعتراضات معلمان و اکثریت کارمندان جامعه، در برابر ناهنجاری‌های ناشی از تأثیرات بحران اقتصادی بر خانواده‌ها، در برابر نگرانی شبانه‌روزی مردم از آینده فرزندانشان، در برابر مهاجرت صدها هزار نخبه جوان ایرانی و... چرا هیچ حرفی زده نمی‌شود؟ چرا هیچ اعتراضی نمی‌کنید و چشمان‌تان را بسته‌اید؟ یقین دارم خودتان بهتر در جریان هستید، پس دیگر نیازی به ادامه‌دادن و لیست‌کردن مشکلات جامعه نیست، مشکلاتی که تمام آحاد جامعه با آن دست به‌گریبان هستند اما در برابر همه آن‌ها سکوت اختیار شده است، از آن‌طرف برای خانم معراجی دارید به حکم ارتداد و اعدام فکر می‌کنید! قضاوت با خودتان و کلاه خودتان! حق بدهید که فکر کنیم یک اتفاقات سیاسی پشت‌پرده در جریان است و این اتفاق هم دستاویزی شده است برای فشار به ارشاد، سازمان سینمایی یا... فقط یک درخواست کوچولو، لطفاً این نوشین معراجی بنده‌خدا را در آتش بازی‌های سیاسی نسوزانید.
    • پاسخ به کاوه IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      3 4
      جناب کاوه، معیار اکثریت و اقلیت دغدغه اجتماعی است یعنی هر چه را اکثریت جامعه مورد نظر و تمایلش هست دنبال کنیم ؟ یا اینکه دغدغه مردم را بایستی برد به سمت آن چه از نظر الهی و واقعی می بایست و باید دغدغه باشد ؟ رسم خیلی ها بر این شده است که به محض طرح یک مشکل شرعی، فورا انبان مشکلات دیگر را خالی می کنند وسط میدان! اتفاقا وقتی روحانیت از انواع و مصادیق مختلف فسادها می گوید، بسیاری یا منعکس نمی کنند، یا بسیار جزئی و ... اما به محض مطرح شدن سوژه ای مانند مساله فوق می ریزند ... ! تقلیل و کوچک انگاری گناه هم که...
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    77 8
    آقای فرجی بزرگوار! در غلط بودن اظهار نظر آن خانم در حیطه مسایل غیرتخصصی خود بحثی نیست، از این‌هم که شما در طلیعه سخن خود مسئولان جشنواره فجر را (با پوزش از این هموطنان مسلمان و محب اهل‌بیت علیهم‌السلام،) «نامسلمان و جاهل»!! خطاب و از سلام نیز دریغ کردی، می‌گذریم و به حساب ادبیات تندی می‌گذاریم که امثال شما سال‌هاست اقشار مختلف را با این ادبیات نسنجیده، از دین و دیانت دور ساخته‌اید؛ این دو به‌کنار، چگونه خود را در جایگاه رفیع اجتهاد و مرجعیت تصور نموده و نوشته‌ای: «بر قاطبه روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه واجب است...»! روحانیون و فضلای حوزه اگر باسوادتر از شما نباشند یقیناً کمتر نیستند و خود می‌دانند امر به‌معروف و نهی‌از منکر واجب است؛ لابد شرایط عمل به واجب الهی در این موضوع را مهیا ندیده و ضرر برخورد دفعی و بی‌حساب و کتاب را بیش‌از نفع آن به اسلام و مسلمانی دیده‌اند. خشم و عصبانیت، انسان را از مدار انصاف، عقلانیت و تدبیر شایسته خارج می‌کند. والله اعلم
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 35
      ادبیات تندی می‌گذاریم که امثال شما سال‌هاست اقشار مختلف را با این ادبیات نسنجیده، از دین و دیانت دور ساخته‌اید؛؟؟؟؟؟؟ نکند پیامبران هم مقصر بودند ومردم را از دین ودیانت دور ساخته ا ند پیامبران هم مقصراند دسته ای از آیات قرآن اكثريت را در همه جا مذمت كرده است. 1-در 38 مورد تعبير دارد كه: «أكثرهم لا يعقلون» ، «أكثرهم لا يومنون» ، «أكثرهم لا يعلمون» و ... 2- در 6 مورد مي‌گويد: «أكثرهم الفاسقون» ، «أكثرهم الكافرون» ، «أكثرهم كاذبون» و ... 3- در 6 مورد مي‌گويد: «كثير منهم فاسقون» و ... 4- أكثرهم للحق كارهون (سوره مومنون/آيه70) اكثر مردم، حق را دوست ندارند. 5- يا اينكه: لقد حق القول على أكثرهم فهم لا يؤمنون (سوره يس/آيه7) حق براي اكثر آنها آشكار شد، ولي زير بار نمي روند. 6- يا اينكه: أكثرهم لا يعلمون الحق فهم معرضون (سوره انبياء/آيه24) ب- دسته ديگري از آيات، نسبت به اقوام تمام انبياء است که اکثریت را مذمت کرده است: خداوند نسبت به اهل كتاب در سوره آل عمران، آيه 110 مي‌گويد: و اكثرهم الفاسقون اكثريت اهل كتاب كه ايمان به رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) نمي آورند، فاسق هستند. درباره قوم حضرت موسي (عليه السلام) مي‌گويد: و ما كان أكثرهم مؤمنين اكثريت آنها ايمان نياورند. حتي كساني هم كه ايمان آورده بودند به حضرت موسي (عليه السلام): فإذا جاءتهم الحسنة قالوا لنا هذه و إن تصبهم سيئة يطيروا بموسى و من معه ألا إنما طائرهم عند الله و لكن أكثرهم لا يعلمون. (سوره اعراف/آيه131) وقتي كارهاي خوب پيش مي آمد، خوشحال بودند و اگر اتفاق بدي پيش مي آمد، به فال بد مي گرفتند و مي گفتند كه اين از شومي حضرت موسي (عليه السلام) است و اكثر اينها نمي دانند و نمي فهمند. يعني اكثريت قوم حضرت موسي (عليه السلام) كه به او ايمان آورده بودند. درباره قوم حضرت ابراهيم (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 103) درباره قوم حضرت نوح (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 121) و ما آمن معه إلا قليل (سوره هود/ آيه40) جز تعداد اندكي، به حضرت نوح (عليه السلام) ايمان نياوردند. درباره قوم حضرت هود (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 139) درباره قوم حضرت صالح (عليه السلام): و ما كان أكثرهم مؤمنين (سوره شعراء/آيه 158) درباره قوم حضرت لوط (عليه السلام): و ما كان أكثرهم
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 42
      لابد شرایط عمل به واجب الهی در این موضوع را مهیا ندیده و ضرر برخورد دفعی و بی‌حساب و کتاب را بیش‌از نفع آن به اسلام و مسلمانی دیده‌اند؟؟؟؟ الگوی ما در برخورد امامان وپیامبران گویا از آنان بهتر می دانی ومی فهمی به تعدادی از این روایات که امام باقر سلام الله علیه فرموده اند میپردازیم: ۱.روزی مردی را که بدون داشتن عذر شرعی روزه خواری کرده بود به دیدار امام علی علیه اسلام آوردند امام علی علیه السلام به جهت اقتنام شمردن ماه مبارک رمضان به آن شخص سی و نه شلاق زد. ۲.روزی شخصی به نام نجاشی که از شاعران زمان امیرالمومنین(ع) بود را به دلیل اینکه در آشکارا شراب نوشیده بود نزد امام علی (ع) آوردند. امام علی(ع) دستور دادند که ابتدا به او صد ضربه شلاق زده و سپس آن را زندانی کنید در فردای آن روز او را از زندان بیرون آورده و به او هشتاد ضربه شلاق دیگر بزنید. نجاشی اعتراض کرد و گفت: به چه دلیل مرا به زندان برده و بعد از آن هم مرا شلاق زدید امام علی علیه السلام فرمودند: به دلیل اینکه در ماه مبارک رمضان به صورت آشکارا روزه خواری کردی و حرمت ماه میهمانی خدا را در هم شکستی.
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 31
      آره معلومه! از سلام خودتون به ایشون و اون علامت تعجب معلومه که خیلی راست میگید!
  • سلام IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    51 8
    عجب شما مدیر حوزه علمیه کاشان هستی و از نکاح معاطاتی در فقه که برخی فقها در راس آن ملا محسن فیض کاشانی بر صحت آن فتوا دارند خبر نداری برو درس بخوان عزیز من آن وقت یاد می گیری کجا داد بزنی مشکلت این است که بلد نیستی آن وقت مسائل مهم را کاه می دانی
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 51
      فقهای فاسد همواره بودند اونی که باید برود درس بخواند امثال تو هستید
    • یاعلی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 1
      بزرگوار اولا این خانم دارند فتوا می‌دهند و می‌گویند به نظر من. ثانیا ‌فرق ‌بین ازدواج سفید و نکاح معاطاتی، از زمین تا آسمان هست.... نکاح معاطاتی تمام شرایط و لوازم نکاح لفظیِ مرسوم را دارد، تنها تفاوت‌شان این است که لفظ نمیخاد... یعنی تمام مراتب و مراحلی(اجزاء، شرایط، احکام و ....) که برای نکاح لفظی وجود داره برای نکاح معاطاتی هم وجود داره{مثل: نفقه، ارث، اطاعت زن از شوهر و ...}، فقط برای ایجادش لفظ لازم نیست..... ولی ازدواج سفید (یا سپید) هیچ مناسبتی با نکاح نداره، چه لفظی و چه معاطاتی. باید متوجه باشیم هدف این افراد ترویج نسخه غرب برای ازبین بردن بنیان خانواده در کشورهای اسلامی است.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 14
      آن وقت چه تمایزی بین نکاح و زناست ؟
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      4 52
      نظریه صحت نکاح معاطاتی در فقه جایگاهی ندارد و تقریباً هیچ فقیه صاحب نامی دیده نشده است که قایل به صحت نکاح معاطاتی باشد. البته صاحب جواهر، صحت نکاح به الفاظ غیرمخصوص را به فیض کاشانی و گروهی از ظاهریه نسبت داده و اظهار داشته: «نعم ربما ظهر من الکاشانی و بعض الظاهریة من أصحابنا الاکتفاء بحصول الرضا من الطرفین و وقوع اللفظ الدال على النکاح و الإنکاح» (نجفی، 1371: ج30، ص154). بعضی نویسندگان از این عبارت چنین برداشت کرده¬اند که فیض کاشانی و برخی از ظاهریه نکاح معاطاتی را صحیح می¬دانند (حسینی ادیانی، 1382: ش 74، ص106)؛ در حالی که این برداشت نادرست است و عبارت صاحب جواهر ربطی به این مطلب ندارد. بحث در نکاح معاطاتی است و معاطات به معنی نکاح بدون ایجاب و قبول لفظی است، در حالی که عبارت فوق مربوط است به احتمال صحت نکاح به الفاظ غیرمخصوص؛ یعنی رابطه خاصی که ناشی از رضایت باطنی طرفین بوده و این تراضی به الفاظی اعلام شده است که مورد تایید شرع مقدس نیست. این مطالب از مباحث بعدی صاحب جواهر به خوبی برمی-آید.
    • ع IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      11 4
      از کجا معلوم نظر تو فاسد نباشه؟! چرا نظر یه عالم را قبول نداری (البته قبول داشتن یا نداشتن نظر علما توسط امثال شما پشیزی ارزش ندارد) به علما توهین می کنی؟!
    • به ع IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 2
      فُقَهَاءُ ذَلِکَ الزَّمَانِ شَرُّ فُقَهَاء تَحْتَ‏ ظِلِ‏ السَّمَاءِ در آخرالزمان متاسفانه وضع دگرگون می شود و برخی عالمان آن روزگار به گونه ی دیگری عمل خواهند کرد. رسول خدا(ص) در این باره می فرمایند: «فقیهان آن روزگار، بدترین فقیهانی اند که در زیر آسمان به سر می برند. فتنه و آشوب، از آنان آغاز می شود و به آنان نیز بازمی گردد.»
  • ایران/1 IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    66 3
    روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت نوشت: شهریور ۱۳۷۸ خبر توهین یک نشریه دانشجویی به امام زمان(عج) تبدیل به جنجالی گسترده در سطح کشور شد. کار تا آن‌جا پیش رفت که عده‌ای حکم به ارتداد نویسنده آن مطلب داده و خواهان مجازات اعدام می‌شوند. نویسنده مطلب در دادگاه انقلاب محکوم می‌شود، اما در نهایت رهبر انقلاب در حکمی به دادگاه انقلاب، توهین مندرج در متن مقاله را ناشی از «ضعف اندیشه و ضعف قلم» نگارنده می‌دانند و نویسنده را مورد عفو قرار می‌دهند. توجه به شرایط سیاسی و فرهنگی آن زمان، پیشینه فتنه ۱۸ تیر ۷۸ و احساس خطری که از جانب متدینین نسبت به سیاست‌های فرهنگی دولت وقت وجود داشت بستر این جنجال شد. جنجالی که با ورود رهبر انقلاب خاموش شد تا ضعف قلم یک جوان در نشریه‌ای دانشجویی با تیراژ ۱۵۰ نسخه مبدل به مسأله اصلی کشور نشود. اکنون مایه تعجب و شگفتی است که اظهارنظر یک فیلمنامه‌نویس در نشست خبری فیلمی در جشنواره فیلم فجر که در زمان خودش دیده نشده به یکباره در سخنان برخی خطیبان در صدر مسائل قرار می‌گیرد. اظهارنظری که خیلی زود توسط گوینده آن توضیح داده شد و گوینده بابت بدفهمی حاصل از آن عذرخواهی کرد. غیریت‌سازی هنرمندان با نظام و انقلاب، نقشه دشمنان است و در مواجهه با اهالی فرهنگ و هنر باید از دوقطبی‌سازی‌های کاذب اجتناب کرد تا پازل دشمن تکمیل نشود. این‌که چرا به یکباره مسأله‌ای فرعی تبدیل به مسأله‌ اصلی می‌شود و برگزاری جشنواره‌ای که به اذعان اکثر صاحب‌نظران بهترین جشنواره در میان ۴۰ جشنواره برگزار شده بوده و فیلمی با مضامین جهاد و شهادت در آن می‌درخشد، نادیده گرفته می‌شود و از میان همه چیزهای خوبی که می‌شود دید، در حاشیه جشنواره، سخنان یک فیلمنامه‌نویس آن‌هم با تأخیر می‌شود دغدغه اول. اگر نگوییم نظام اولویت‌دهی به مسائل کشور در میان برخی دچار اشکال است اما به وضوح می‌توان مشاهده کرد که مع‌الأسف بسیاری از گویندگان و خطبای ما تنها در اتخاذ مواضع سلبی، دغدغه دارند. ... ادامه دارد
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 26
      احتمالن یا خودشی یا فامیلشی
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      1 26
      از کی تا حالا مبارزه با قوم لوط واصحاب رس شده دوقطبی کاذب
  • ایران/2 IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    67 3
    آیةالله مهدوی کنی، در خاطرات‌شان می‌گویند که در سال ۱۳۷۸ جامعه روحانیت مبارز به دبیرکلی ایشان، در بیانیه‌ای تهاجمی به‌خاطر آن نشریه موهن، رئیس‌جمهور وقت را مورد خطاب قرار داد اما رهبری انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه به دفاع از رئیس‌جمهور وقت پرداختند. ایشان به شیرینی توضیح می‌دهند که چگونه پس‌از اقامه نمازجمعه به‌سرعت محل نماز یعنی حرم امام خمینی (ره) را ترک کردند تا با رهبری رخ در رخ نشوند. آیةالله خامنه‌ای، امام جمعه تهران در آن‌روز سخنانی مطرح کردند که بازخوانی آن در این روزها نیز ارزشمند است: دیدم در اعلامیه‌ها و در بعضی از بیانیه‌ها گفته می‌شود یک «نشریه دانشجویی» این مطلب را درج کرده است. چرا پای دانشجو را به میان می‌کشید!؟ مگر چند نفر دانشجو در چنین کاری دخالت داشتند که حالا بعضی‌ها اسم دانشجو را با چنین چیزی همراه می‌کنند!؟ گیرم حالا دو نفر دانشجو در جایی حرکتی انجام دادند؛ این را نمی‌شود به حساب دانشجویان گذاشت. افراد مراقب باشند؛ دشمن روی این خصوصیات خیلی حساس است. مرتب اسم دانشجو را بیاورند، تا ذهن‌ها را نسبت به قشر دانشجو بدبین کنند؛ همان حالتی که قبل‌از انقلاب بود. قبل‌از انقلاب، پیش علما و بزرگان حوزه می‌رفتند و از دانشگاه به‌عنوان یک مرکز بی‌دینی اسم می‌آوردند؛ پیش این‌ها هم از حوزه علمیه به‌عنوان یک مرکز تحجر و بی‌اطلاعی اسم می‌آوردند؛ این دو قشر را از هم دور می‌کردند! نه؛ دانشجو هم مثل طلبه، مثل بازاری، مثل کارگر، مثل شهری، مثل روستایی است؛ همه، ملت ایران‌اند. آن‌چه ما درباره ملت ایران می‌گوییم، متعلق به همه است. قشر دانشجوی ما، یک قشر ممتاز، برجسته و متدین مثل بقیه مردم است. ببینید چقدر در دانشگاه‌ها بحمدالله نشانه‌های دین وجود دارد. یک نکته دیگر این است که بعضی کسان این مسأله را به جاهای دیگری کشاندند؛ پای بعضی از مسئولان کشور و بعضی از بزرگان را به این قضایا کشاندند؛ این درست نیست. چرا ما باید نسبت به مسئولان و رؤسای کشور ایجاد سوءظن کنیم؛ درحالی‌که خلاف واقع است؟ امروز بحمداللَّه مسئولان کشور متدین هستند؛ انسان‌هایی هستند که وجود خودشان را در راه خدمت به مردم و خدمت به اسلام مصرف می‌کنند و مایه می‌گذارند... .
  • آرش IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    0 0
    نه جریان چیز دیگه ای و میگن فرهنگ ما اگه بفهمه احتیاجی به شاهد نیست بلوا میکنه و هرج و مرج باشه قبول ولی کی دیگه میخواد این فرهنگ ما جلو خودشو بگیره مثل این میمونه ما شهر بسازیم کسی ازش استفاده نکنه بعد بگن واسه چی ساختین پس چون ما خیابان آسفالت تو فرنگ دیدیم گفتیم ماهم داشته باشیم همین
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 20
    یگان سایبری آلبانی نشین فعال شده در عرض یک دقیقه کامنت های مثلا طلبه جانباز شد نودتا لااقل اگر افزایش میدی تابلو این کارو نکن یواش یواش کارکن
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 12
    یادش بخیر، سال ۷۶ بود و زنده تازه به قم آمده بودم، و دنبال یک خانه می گشتم، ایشان تشریف برده بودند کاشان و خانه کوچیکی داشتند، که برای اجاره به بنگاه داده بودند، خدا خیرشان دهد، من آن خانه را اجاره کردم از ایشان و بزرگواری و سهل گیری ایشان بر بنده خاطره ای فراموش ناشدنی است. جزاه الله خبر الجزاء آری حاج آقای بزرگوار نسبت به خانه اش خیلی با طلبه حقیری مثل من بسیار کریمانه برخورد کرد، و اکنون چون می بیند افرادی که مورد اعتماد عموم قرار گرفته اند، و از اعتمادشان به ضرر جامعه سوء استفاده های انحراف آور می کنند، بدرستی می خروشند، و درود بر فریادهایی این چنینی.
    • ویرایش IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 0
      یادش بخیر، سال ۷۶ بود و بنده تازه به قم ....... جزاه الله خیر الجزاء
  • امیر DE ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    22 2
    اغلب روحانیونی که الان دارند اعتراض می کنند درد مردم ندارند، چون اگه داشتند به بیست هزار کشته سالانه در جاده ها که به خاطر بی کفایتی مافیای خودروسازی مظلومانه جان می بازند اعتراض می کردند به هزاران میلیارد اختلاس و سرقت کلان از بیت المال اعتراض می کردند، به وضع بد معیشت مردم معترض می شدند، اما در همه این موارد عامدانه سکوت می کنند، اما اینجا چرا اعتراض می کنند؟ بخاطر پول، به دلیل اینکه می ترسند اون حق دلالی چندصدهزارتومنی که بابت خواندن صیغه النکاح سنتی گیر آخوند میاد، حذف بشه و سرشون بی کلاه بمونه خلاصه تا منافع آخوندها به خطر می افته فریاد وا اسلاما سر میدن در غیر اون سکوت می کنند
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      0 23
      هرچی سرجای خودش نفهم ابله
    • حسینی DE ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      11 0
      حرفش حق بود فشار اومد؟ تاحالا سر معضلات دیگه صداتون در اومده بیشعور؟ نه
    • محمد IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
      2 1
      دوست عزیز این حرف که روحانیون سکوت کرده اند درست نیس کمی مطالعه کنید میفهمید روحانیون همیشه مطالبه گری کرده اند
    • به حسینی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 9
      اونی که بش فشار اومده تو هستی عزیز دلبندم حداقل پرچمتو تغییر بده امیر حسینی هرچی سرجای خودش
    • به حسینی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      چشمان رابازکنی می بینی صدایمان در آمده اینم یک معضل است سقط جنین وخیانت و ......
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
      0 0
      مگر رهبری اعتراض نکردند .... مگر نگفتن گلایه مردم به حق است مگر. نگفتند کیفیت خودروی داخلی خوب شود .
    • بنده خدا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
      1 0
      اگر بخواهیم خوشبینانه به نوشته موهنانه شما بنگریم، لب مطلب ما این است که صیغه بخوانید اصلش هم به عهده طرفین عقد هست، حالا عربی نتوانستید فارسی بخوانید، سختی داره؟ ضمنا محضر دارها هم همه روحانی نیستند. اگر ندانسته اتهام زدید خدا شما را هدایت فرماید ببخشد و اگر عامدانه و آگاهانه بوده است و بنای توبه ندارید فرصت ادامه معصیت از شما سلب فرماید
  • ز ف IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 13
    دستت درد نکنه بسیار عالی بود
  • محمّد جواد IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 25
    بسم الله الرّحمن الرّحیم صلوات از مدیر محترم حوزه تشکر و حمایت می کنیم امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی