شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه تالش

حوزه/ حجت الاسلام نورزاد گفت: مسئولین به عنوان متولیان امور در جامعه و خادمان ملت عزیز، در هر سطح و رده‌ای باشند، در قبال این انقلاب وظیفه خطیری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مجتبی نورزاد، امام جمعه تالش، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۲۹ موسوم به «روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی» و سوم اسفند مصادف با کودتای انگلیسی رضاخان در سال ۱۲۹۹ (ه ش) گفت: یک جنگ ظالمانه و تمام عیار در پیش داریم؛ که برای گذشتن از این بحران، محتاج به عزم ملی هستیم، یک بقال و کارخانه دار، سرمایه گذار، معلم و مدیر وظیفه دارد؛ و مسئولین به عنوان متولیان امور در جامعه و خادمان ملت عزیز، در هر سطح و رده‌ای باشند، وظیفه خطیری دارند.

وی افزود: یک کارگر ژاپنی با طرح‌های ابتکاری خود، مقام اول را در کشور خود کسب کرده بود و وقتی از او سوال می‌پرسند که انگیزه‌ات از این کار چه بود؟ می‌گوید: فقط به خاطر این‌که ژاپن از اروپا عقب نماند.

حجت الاسلام نورزاد ادامه داد: نظام ارباب رعیتی استکبار دنیا را به فرمانده و فرمانبر تقسیم کرده و در عین حال می‌گویند که شما نظم جامعه جهانی را به هم زده‌اید، دو سه تا کشور، اسم خودشان را جامعه جهانی گذاشته‌اند، لذا می‌گویند: قیمومیت دنیا دست ماست.

خطیب جمعه تالش ادامه داد: در زمان پهلوی، ایران در دست دو سفیر بود، سفیر روس و سفیر انگلیس؛ تا آنجا که «محمدرضا شاه» پس از فرار، آمریکا هم بهایی به او نداد و مثل تفاله او را دور انداختند، و در خاطرات خود نوشت: «در طول پادشاهی من، مجالس را بر من تحمیل کردند و من اصلاً اختیاری نداشتم.»

وی افزود: «ناصرالدین شاه» گفته بود: به شمال کشور می‌روم، روس می‌گوید چرا رفتی، جنوب کشور می‌روم انگلیس می‌گوید چرا می‌روی، مرده‌شور بشورد مملکتی را که من نه می‌توانم جنوبش بروم و نه شمالش؛ اما جمهوری اسلامی آمد ملوانان همان کشور را به گریه انداخت.

نورزاد با تقدیر و تشکر از استاندار گیلان که در معارفه فرماندار تالش حضور داشت، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با استاندار برگزار شد، لزوم همراهی مسئولین استانی با مسئولین شهرستانی در تحقق و تسریع پروژه‌ها و نگاه ویژه به جوانان، کارآفرینان و نخبگان تالش در بدنه مدیریتی، از جمله مسائلی بود که مطرح شد که امیدوارم با استقامت و جدیتی که در استاندار وجود دارد، مردم عزیز این تغییر و حرکت رو به جلو را لمس و احساس کنند.

امام جمعه تالش با تاکید بر پیگیری جهادی فرماندار جدید، افزود: انتظار داریم با پیگیری جهادی لااقل بخشی از معضلات شهرستان رفع گردد؛ که یقیناً «پیگیری جدی مطالبات مردم»، «حضور بی تکلف در بین مردم»، «دسترسی مردم به فرماندار»، «تلاش شبانه روزی برای رفع مشکلات»، «برنامه‌ریزی درست»، «پیگیری مصوبات»، بالا بردن قدرت چانه زنی در سطح استانی و ملی»، خواهد توانست بخشی از مشکلات مردم شریف را حل کند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha