شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا نوری

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: حفظ و استمرار انقلاب و نظام اسلامی، درگرو تقویت علمی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت اول اسفند، سالگرد شهادت شهید محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس، اظهار کرد: روحانیت از قبل انقلاب تا به امروز اثبات کرده وقتی حرفی را مطرح می‌کند خود پیشگام عمل به آن سخن بوده و در متن موضوع قرار دارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه روحانیت شیعه با روحانیت سایر ادیان و مکاتب متفاوت است، افزود: روحانیت شیعه روحانیت حضور در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی است؛ به‌گونه‌ای که اگر از انقلاب سخن می‌گوید خود او بیشترین هزینه را برای انقلاب می‌دهد و اگر از ضرورت حضور در جبهه‌های جنگ صحبت می‌کند خود او پیشگام نبرد می‌شود و به نسبت جمعیت، بیشترین شهدای جنگ تحمیلی را تقدیم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: یکی از این روحانیان پیشرو شهید محلاتی است؛ انسانی ولایی، جهادی و میدانی که تا زنده بود در میادین نبرد در کنار رزمنده‌ها حضور داشت؛ به‌گونه‌ای که برخی برای محافظت از جان وی، حضور او را در خط مقدم ممنوع کردند؛ ولی این شهید بزرگوار حضور خود را در خط مقدم ادامه داد و سرانجام نیز با لباس روحانیت به شهادت رسید و به دلیل آنکه جنازه قابل غسل نبود با همان لباس روحانیت آغشته به خون، او را دفن کردند.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند استمرار این نظام و انقلاب وابسته به فعالیت‌های علمی چه در حوزه و چه در دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های علمی در حوزه‌های مختلف سبب رونق عظمت و قدرت انقلاب می‌شود؛ زیرا علم قدرت آفرین است و اگر جامعه‌ای علم و دانش داشته باشد قوی و قدرتمند خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: فعالیت‌های جهادی، مراسم‌های انقلابی و مذهبی، تجلیل از شهدا و یادواره‌های شهیدان، نمازهای جمعه و جماعت، تدین، اعتکاف و عبادت و بندگی خداوند انقلاب را استمرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مردم و نظام باید آینده‌نگری داشته و برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنند، اضافه کرد: تقویت حوزه‌های علمی و هسته‌ای، اقتصاد مقاومتی و فرزندآوری ازجمله مسائلی است که باید به‌صورت ویژه مورد توجه همگان باشد تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی اظهار کرد: وقتی آمارها را نگاه می‌کنیم می‌بینیم متأسفانه میزان فرزندآوری در کشور به‌مرورزمان کاهش یافته؛ به‌گونه‌ای که حتی از نرخ جایگزینی نیز کمتر شده است، درحالی‌که این نظام و کشور برای فردای خود به جوانانی نیاز دارد که مسیر را ادامه داده و موجب نشاط و پیشرفت جامعه شوند.

چالش‌های آبی پیش رو مسئولان را غافلگیر نکند

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به تداوم چالش‌های آبی در کشور، افزود: متأسفانه امسال هم میزان بارندگی اندک است و اگرچه دعا می‌کنیم حق‌تعالی باران رحمت خود را برای ما بفرستد، ولی مسئولان هم باید از الان به فکر بوده و برنامه‌ریزی کنند تا در بهار و تابستان سال بعد، غافلگیر نشویم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha