شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبادی زاده و بانک سپه

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: نظارت پس از پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها اعمال شود تا افراد نتوانند پول را وارد دلالی بازار کنند و به اقتصاد کشور و استان آسیب وارد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز در دیدار مدیر امور شعب بانک سپه هرمزگان، که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت توجه بانک‌ها به اقتصاد خرد، اظهار کرد: تسهیلاتی برای تأمین تجهیزات دهیاری‌های مناطق محروم برای خودکفا شدن آن‌ها در انجام امور معمول مانند سنگ جدول و دستگاه بلوک‌زنی قرار گیرد.

وی، با ذکر این نکته که برخی از مراجعین حاضر به ارائه تضمین‌های لازم نیز هستند، عنوان کرد: به دهیاری‌ها در بروکراسی اداری خود به عنوان سیستم دولتی نگاه نکنید؛ بلکه دهیاری‌ها را به عنوان برآمده و برآیند مردم بدانید، مانند سمن‌ها.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ابراز کرد: تلاش شود که تسهیلات خرد برای انجام تعمیرات جزئی در مساجد استان هرمزگان به مساجد پرداخت شود. هیأت امنای مساجد تمام تضمین‌های لازم را ارائه خواهند داد و اقساط توسط مردم پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده تصریح کرد: در شرق استان هرمزگان با چالش‌های زیادی روبرو هستیم که اقدامات بانک سپه در این منطقه قابل تقدیر است و امیدوارم این امر تا اثر بخشی در زندگی مردم استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد: سوابق بانک سپه پشتوانه خوبی برای رسیده به اهداف و برنامه‌ها است. چراکه مردم برای هر کدام از بانک‌هایی که در بانک سپه ادغام شد، اعتبار خاصی قائل بودند. باید از طریق اطلاع‌رسانی مناسب به عموم مردم از این پشتوانه و اعتماد، استفاده کرد، چراکه شاید برخی از توده مردم با این ادغام نشده است.

امام جمعه بندرعباس، تشریح کرد: نظارت پس از اعطای تسهیلات از سوی بانک‌ها با صورت جدی پیگیری شود تا افراد نتوانند پول را وارد دلالی بازار کنند و به اقتصاد کشور و استان لطمه بزنند. تسهیلات برای اینکه اثر بخش واقع شود، باید در همان بخشی که در نظر گرفته شده است هزینه شود در غیر این صورت بازار را از تعادل خارج می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده گفت: ایجاد و تقویت ساز و کارهای نظارتی در بانک می‌تواند به جلوگیری از انحراف هزینه‌کرد تسهیلات بانک‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام / ‏‬

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha