یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یمن

حوزه/ سازمان ملل متحد اعلام کرد: درگیری یمن از آغاز سال جاری میلادی منجر به آوارگی بیش از ۲۳ هزار یمنی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سازمان ملل متحد اعلام کرد: درگیری یمن از آغاز سال جاری میلادی منجر به آوارگی بیش از ۲۳ هزار یمنی شده است.

"استفان دوجاریک" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، گفت: ما نسبت به وضعیت خطرناک یمن بسیار نگران هستیم و تأثیر مستمر جنگ یمن منجر به قربانی شدن روزانه غیر نظامیان می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۳ هزار نفر از آغاز سال ۲۰۲۲ در یمن آواره شدند که بیشتر آنها در استان‌های الحدیده (غرب)، مأرب، شبوه (شرق) و تعز (جنوب شرق) هستند.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: در کنار این آمار، بیش از ۴ میلیون یمنی از مرد، زن و کودک از ۲۰۱۵ میلادی در سرتاسر کشور آواره شدند.

دوجاریک هشدار داد: کاهش شدید حمایت مالی، کمک‌های انسانی به این افراد را مورد تهدید قرار می‌دهد و ما از آغاز امسال مجبور شدیم یک سوم برنامه کمک‌های اصلی سازمان ملل را کاهش داده یا متوقف کنیم.

وی افزود: سهمیه غذایی ۸ میلیون نفر به نیم رسیده است و این افراد به زودی از دریافت کمک‌های غذایی از سازمان ملل بی بهره می‌شوند.

شایان ذکر است که یمن به مدت ۷ سال است که در پی تجاوز ائتلاف سعودی درگیر جنگ است و این جنگ جان بیش از ۲۳۳ هزار نفر را گرفته و ۸۰ درصد ساکنان این کشور که شمار آن حدود ۳۰ میلیون نفر است، به حمایت و کمک‌های انسانی نیاز دارند و در بدترین بحران انسانی جهان به سر می‌برند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha