پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست مشترک ائمه جماعات شیعه و اهل سنت بجنورد پیرامون جشن مبعث

حوزه / امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه احیای شعائر دینی و تبیین آموزه‌های اسلامی مکمل و متمم یکدیگر هستند، افزود: باید در اعیاد مبعث و شعبانیه به هر دو محور توجه شود تا این فعالیت‌ها اثرگذاری مناسبی در جامعه هدف داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست مشترک کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد که با حضور ائمه جماعات شیعه و اهل سنت و با موضوع جشن بزرگ عید مبعث و اعیاد شعبانیه و استقبال از بهار برگزار شد، بر اهتمام ویژه نسبت به تبیین فرهنگ و شعائر اسلام در جشن‌های این ایام تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه احیای شعائر دینی و تبیین آموزه‌های اسلامی مکمل و متمم یکدیگر هستند، افزود: باید در جشن‌های اعیاد مبعث و شعبانیه به هر دو محور احیای شعائر دینی و تبیین آن‌ها توجه شود تا این فعالیت‌ها اثرگذاری مناسبی در جامعه هدف داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه لازم است صاحبان تریبون و رسانه‌ها در این ایام مصادیق اخلاق کریمانه رسول گرامی اسلام (ص) را برای مردم تبیین و تشریح کنند، اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) حق عظیمی بر گردن همه ما دارد که این حق باید ادا شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ما فرهنگ، قوانین و سعادت دنیا و آخرت خود را از بعثت گرفته‌ایم؛ زیرا بعثت نبی مکرم اسلام بود که فرهنگ جاهلیت و بت‌پرستی را از بین برد و قوانین غلط و جاهلانه را از جامعه زدود.

وی تصریح کرد: هویت متعالی و موجودیت فعلی ما برگرفته از دین مبین اسلام است؛ ازاین‌رو همه ما تکلیف داریم تا ایام بعثت نبی مکرم اسلام (ص) را به‌صورت ویژه گرامی داشته و بر سرد منازل و مغازه‌های خود این پرچم افتخار را نصب کنیم تا اگر غیرمسلمانی از شهر عبور کرد متوجه شود که شهر رنگ بعثت پیامبر اسلام (ص) را به خود گرفته است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha