جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه / وبینار علمی و پژوهشی «مخاطرات طبیعی و ارتباط آن با خدا با محوریت بیماری کرونا»، در مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، وبینار علمی و پژوهشی «مخاطرات طبیعی و ارتباط آن با خدا با محوریت بیماری کرونا (راه حل‌ها و راهکارهای مقابله با آنها» با ارائه حجت الاسلام قربانعلی کریم زاده، استاد حوزه علمیه تبریز و با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران صادقیه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام کریم زاده در این وبینار گفت: منشأ مخاطرات و بلایا؛ مخاطرات طبیعی و مخاطرات انسانی است و انواع و اقسام شر در فلسفه و کلام؛ شر اخلاقی، شر طبیعی، شر اجتماعی و شر ادراکی می‌باشد.

وی ادامه داد: استاد شهید مطهری از فلاسفه معاصر در مفهوم شناسی خیر و شر چنین می‌گویند: «شی خیر یعنی شیء مطلوب…؛ شر آن چیزی است که نامطلوب است به اعتبار نامطلوب بودن یک شیء آن را «شر» می‌نامیم (مجموعه آثار جلد ۸ صفحه ۲۴۳)

استاد حوزه علمیه تبریز افزود: بنابراین به این نتیجه رهنمون می‌شویم که شر از جهت لغوی و فهم عرفی آن چیزی است که مورد نفرت و ناپسندی انسان باشد و خیر آن است که انسان او را بخواهد و نسبت به آن شوق داشته باشد و بین وجود و خیر تساوی است و ویروس کرونا امری وجودی است هر چه در این عالم موجود باشد خیر است و از طرف تمامی خیرات این عالم از وجود و هستی ناشی می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha