دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
برگزاری نشست علمی

حوزه/ نشست علمی «بشارت های تورات و انجیل در مورد نبوت پیامبر اکرم (ص)» در مجمع جهانی شیعه‌شناسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست علمی «بشارت های تورات و انجیل در مورد نبوت پیامبر اکرم (ص)» با سخنرانی حجت الاسلام محمد کاشانی؛ مدیر مؤسسه بین المللی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت، در مجمع جهانی شیعه شناسی در قم برگزار شد.

وی در این نشست، گفت: نبوت پیامبر اکرم (ص) را ما با ادله مستقل اثبات می‌کنیم و بحث پیش‌گویی در کتب مقدس را؛ چه در یهودیت و چه در مسیحیت، ما به‌عنوان مقوم تلقی می‌کنیم.

این استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: برخی‌ها از پیش‌گویی‌ها، انتظار گزافه‌ای دارند، انتظار دارند که ریز به ریز مسائل تاریخی مربوط به نبی مکرم اسلام در کتب تورات و انجیل آمده باشد، این انتظاری که آنها دارند، بحث تاریخی می‌باشد نه بحث پیش‌گویی، که اینها دو مقوله جدای از هم هستند و باید بین پیش‌گویی و تاریخ فرق گذاشته شود.

حجت الاسلام کاشانی در این نشست آیه «الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذی یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیلِ» (اعراف/۱۵۷) را به عنوان یکی از آیاتی که پیشگویی نبوت پیامبر اکرم (ص) در تورات و انجیل را بیان نموده، ذکر کرد.

وی در ادامه گفت: بعد از حضرت مسیح دو شخصیت باید بیایند و در کتب شأن ذکرشده (ایلیا و آن پیامبر) و در رابطه با آن پیامبر توضیح داد که در عهد عتیق با ذکر جزئیات ذکر شده از نسل حضرت اسماعیل علیه‌السلام است و دوازده جانشین دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha