یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / همایش ملی فناوری نرم ، شبکه سازی و چهارمین همایش تسهیل گران پیوند آسمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی استعمارگران را در طول تاریخ به دنبال فروپاشی خانواده از طرق مختلفی همچون ترویج سگ پروری دانست و گفت: آرایش‌های آنچنانی زنان و مردان در جامعه اسلامی و کشیده شدن آنها به مجامعی همچون جشنواره فیلم فجر از مقدمات استحاله فرهنگی و فروپاشی خانواده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه در همایش ملی فناوری نرم، شبکه سازی و تسهیل گران ازدواج که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند که هیچ کانونی در نزد خداوند محبوبتر از کانون خانواده بنا نشده است.

وی افزود: کانون خانواده برکات فراوانی دارد؛ برکاتی همچون استمرار نسل بشریت به وسیله تشکیل خانواده حاصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: تجربه‌های اخیر جهان غرب در زمینه خانواده و جامعه انسانی تجارب تلخی است؛ زندگی انسانی در جهان غرب در حال فروپاشی است و مسائل انسانی ملازمه‌ای با تکنولوژی و پیشرفت‌های ناشی از آن ندارد.

وی استعمارگران را در طول تاریخ به دنبال فروپاشی خانواده از طرق مختلفی همچون ترویج سگ پروری دانست و گفت: آرایش‌های آن‌چنانی زنان و مردان در جامعه اسلامی و کشیده شدن آنها به مجامعی همچون جشنواره فیلم فجر از مقدمات استحاله فرهنگی و فروپاشی خانواده است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه تصریح کرد: برای مقابله با فروپاشی کانون خانواده باید با مقدمات آن مقابله شود.

وی با اشاره به دیگر برکات ازدواج و تشکیل خانواده افزود: ایجاد مودت و رحمت و از بین بردن احساس غربت و تنهایی افراد در زندگی دنیایی یکی دیگر از برکات این امر نیک است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: یافتن پشتیبان و یاور همیشگی برای افراد بوسیله ازدواج حاصل می‌شود.

وی گفت: کانون خانواده منبع تربیت نسل آینده جوامع است؛ این کانون با ازدواج تشکیل می‌شود.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه اظهار کرد: یکی دیگر از برکات ازدواج مورد حمایت واقع شدن نسل بعد بشر توسط نسل‌های قبل است؛ ازدواج موجب می‌شود فرزندان جایگاه پدر و مادر را به نحو بهتر درک نمایند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات پیش روی جوانان در امر ازدواج مسائل اقتصادی است، عنوان داشت: خداوند دو خزانه عدل و فضل را برای مسائل اقتصادی بندگانش دارد؛ در خزانه عدل بر اساس میزان تلاش و کوشش افراد به آنان عطا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: در خزانه فضل خداوند از جایی که ما گمان نمی‌کنیم و پیش بینی نکرده‌ایم برایمان رزق و روزی خواهد آمد؛ این موضوع را بزرگان تجربه نموده‌اند و باید این تجارب به جوانان منتقل گردند.

وی ادامه داد: هزینه‌های اضافی و رسوم غلط و پرخرجی که رایج شده است باید از برنامه ازدواج حذف شوند.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه، عدم ثبات خانواده‌ها را از آسیب‌های جامعه امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: باید برای درمان و بازگرداندن خانواده‌های طلاق گرفته و همچنین در جهت پیشگیری از وقوع طلاق برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای طراحی و اجرا گردد.

وی گفت: باید روی عوامل ایجاد محبت و گرم کردن کانون خانواده کار علمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha