چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: کربلا فقط یک واقعه یا نماد رنج نیست، بلکه نام یک نهضت و رسالت است. مشعل و منبع هدایت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری» «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت ایام خروج امام حسین(ع) و کاروان کربلا از مدینه در سال ۶۰ هجری قمری اظهار داشت: این امام عالی مقام با خروج خود نشان داد که اگر انسان به خاطر عقیده و ایدئولوژی روزگار تنگ و سخت شود و مجبور شود از وطن و ایدئولوژی یکی را انتخاب کند نباید در ترک امر محبوبی مانند وطن تردید کردو وطن را بر ایدئولوژی فدا کرد.

وی تاکید کرد: نوه پیامبر اکرم حضرت امام حسین(ع) در حضور حاکم مدینه از بیعت با یزید امتناع ورزید و گفت «شخصی مثل من با شخصی مثل یزید بیعت نخواهد کرد». امام از مدینه تا مکه و از مکه تا کربلا رفت و حتی مجبور شد حج را به عمره تبدیل کند و در سفر کربلا اهداف و مقاصد قیام خود را آشکارا بیان کرد و به جهانیان فهماند که برای ریشه کن کردن فساد در امت و اصلاح آن عازم سفر شده است. حاضر به عقب نشینی از موضع خود نشد، به همین دلیل است که همه پیشنهادات حاکمان را رد کرده و تنها اجرای نظام قرآن و سنت را ترجیح داده است.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان کربلا را سرچشمه نهضت های اسلامی دانست و تصریح کرد: نهضت های آزادی در جهان همچنان از نهضت بی‌نظیر امام عالی مقام بهره می‌برد و کربلا فقط یک واقعه یا نماد رنج نیست، بلکه نام یک نهضت و رسالت است. مشعل و منبع هدایت است. نقش فرزند پیامبر بزرگ‌ترین الگو و چراغ روشنایی برای اقشار جهان اسلام است که جهان اسلام با پیروزی از آن با رژیم‌های جهان، ظالمان و دیکتاتوری مبارزه می‌کنند. همچنین همه اقشار جامعه کنونی می توانند از مجاهدت های امام حسین(ع) بهره ببرند، زیرا ایشان صدای خود را برای رهایی و نجات بشریت بلند کرد و توطئه ها علیه اقشار محروم و مستضعف را افشا کرد.

وی در پایان گفت: تخلفات، بی نظمی ها، فساد، بی عدالتی و تضییع حقوق شرعی، مدنی و قانونی در جامعه کنونی زبان زد عام شده است. در این وضع هر جامعه و هر انسانی در جهان امروز می تواند از این روش امام حسین(ع) بدون هیچ تفاوتی در دین و مذهب پیروی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha