دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ثبت اسناد

حوزه/ رئیس سازمان ثبت اسناد کشور اعلام کرد: ۳۰ درصد از پرونده های محاکم و دادگستری ها غیر مستقیم و مستقیم به تثبیت مالکیت ها ارتباط دارد و اجرای کامل کاداستر عامل بازدارنده و مهمی در مقابله با زمین خواری ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، دکتر حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی، با اشاره به اینکه مساحت کل کشور ١٦٤ میلیون هکتار است که ۱۳۸ میلیون هکتار آن عرصه های ملی می باشد گفت: اگر قانون جامع حدنگار ( کاداستر ) کشور مصوب ۱۳۹۳/۱۱/۱۲ به صورت کامل اجرایی شود حداقل ۳۰ درصد ورودی ها به محاکم قضایی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه و برخورد با زمین خواری و کوه خواری، بیان کرد: ۳۰ درصد از پرونده های محاکم و دادگستری ها غیر مستقیم و مستقیم به تثبیت مالکیت ها ارتباط دارد و اجرای کامل کاداستر عامل بازدارنده و مهمی در مقابله با زمین خواری ها خواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به اینکه صدور اسناد حدنگاری برای اراضی کشاورزی یکی از دغدغه های سازمان است، عنوان کرد: بسیاری از منازعات کشاورزان در این حوزه قرار دارد و در این خصوص نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

معاون رئیس قوه قضاییه با تشریح وضعیت آذربایجان غربی در خصوص صدور اسناد حدنگاری هم گفت: ۱۰۰ درصد عرصه های ملی استان به صورت کاداستری صادر شده که در میان سایر استان‌ها نمونه است و ان شاءالله با همکاری دستگاه های متولی می توانیم تا پایان سال ۱۴۰۱ صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی استان را نیز به پایان برسانیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اهمیت سفرهای استانی، گفت: در سفرهای استانی نقاط ضعف و قوت به خوبی نمایان شده و مدیران از نزدیک با آنها آشنا می شوند و برای رفع مشکلات می توانند دقیق تر برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به اهمیت تقوا و خداترس بودن در ادارات افزود: ترس الهی و گسترش تقوا آثار مهمی در انجام خدمات به مردم و ارتقای سلامت اداری در مجموعه ها و دستگاه‌های دولتی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، گفت: خوشبختانه عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بسیار خوب است و ما آمادگی داریم برای انجام ماموریت ها و برنامه های سازمان در خصوص اجرای کاداستر اراضی کشاورزی با استفاده از ظرفیت های امامان جمعه و علما و روحانیون مناطق فرهنگ سازی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha