دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دانش اقباشاوی

حوزه/ رئیس هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران با ابراز امیدواری به آینده فیلم سازان جوان قمی این عرصه از هنر را یک شجره طیبه نامید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دانش اقباشاوی در مراسم اختتامیه دومین دوره مدرسه عقیق که در سینما آیه قم برگزار شد با تقدیر از دانش و مهارت فیلم سازان جوان قمی اظهار داشت: نهضت فیلم سازی یک شجره طیبه است و کسانی که در این عرصه قدم می گذارند این شجره را حفظ می‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران با اشاره به تئوری های مختلف فیلم سازی افزود:در بین همه تئوری های فیلم سازی دو نظریه مهم‌ در فیلم سازی از سایر تئوری ها اهمیت بیشتری دارند، یکی از این نظریات اصل را بر میزانسن قرار می دهد و در دیگری اصل کات است.

وی کار گروهی در عرصه رسانه ای را عامل ماندگاری آن نامید و افزود: مداومت در عرصه فیلم سازی و تلاش در این حوزه میتواند موفقیت فیلم ساز را به همراه داشته باشد.

اقباشاوی با بررسی فیلم های اکران شده در اختتامیه دومین دوره مدرسه عقیق تصریح کرد: فیلم سازانی که رگ‌ و ریشه‌ تئاتری دارند پیش فرض را بر میزانسن قرار می دهند در حالی که اصل در سینما بر کات است چرا که ریشه فیلم سازی عکاسی است.

وی با اشاره به اکران سه فیلم کوتاه از ساخته های هنرجویان دومین دوره مدرسه عقیق تاکید کرد: فیلم ها همگی از نظر جلوه های بصری و کارگردانی جایگاه خوبی داشتند و نشان می دهد که در استان قم ظرفیت کارگردانی و فیلم سازی بالایی وجود دارد.

اقباشاوی با بیان اینکه هر سه فیلم استراتژی داشتند و استراتژی خود را به خوبی نیز اجرا کرده بودند، تاکید کرد: برای هر پیشرفتی در فیلم سازی مهم عشق به فیلم سازی است و نه عشق به موفقیت، هنرجویانی که از ابتدا به دنبال کسب جایزه و مقام درعرصه فیلم سازی هستند معمولا اگر هم جایزه ای دریافت کنند ماندگار نمی شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران با بیان اینکه جشنواره های فیلم سازی باید از حالت رقابتی خارج شوند، تاکید کرد: رقابت در عرصه فیلم سازی ممکن است مهارت های فیلم سازی را تحت شعاع قرار بدهد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha