شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا خوانساری

حوزه/ مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید رضا غضنفری خوانساری، فردی ساده زیست، دلسوز و حامی مردم بود و مردم هم عاشقانه او را دوست می داشتند و برایش احترام قائل بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید رضا خوانساری که با حضور علما و روحانیون در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، گفت: براساس آیات قرآن، برزخ به معنای مانع بین دو شیء و مکان و زمان است و بین عالم دنیا و آخرت قرار دارد.

سخنران این مراسم با بیان اینکه عالم اقسامی دارد که از جمله آن ذر، صلب، رحم، مضغهَ، برزخ، قیامت و دیگری عالم دنیا است به مسئله دنیا اشاره کرد و ادامه داد: بعضی ها برای رسیدن به دنیا و متاع آن حاضر هستند دست به هرکاری بزنند.

وی با بیان این که دنیا بیهوده آفریده نشده گفت: مهمترین دلیل عدم بیهوده بودن آن مسئله بعثت است. پیامبر اسلام(ص) با دینش مردم را در همین دنیا دعوت به خدا پرستی کرده است و از دگر سو خود پیامبر(ع)، در همین دنیا دعوت به رسالت و اشرف مخلوقات حضرت علی(ع) در همین دنیا دعوت به امامت و به عنوان حبل المتین برگزیده شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی با بیان اینکه بعضی از عالمان دین هم در همین دنیا نام نیکی از خود به یادگار گذاشته اند، افزود: یکی از این عالمان دین مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید رضا خوانساری است. ایشان منسوب و از نسل امام موسی بن جعفر(ع) است. در روایت است وقتی قیامت می شود هیچ نسبتی بین افراد باقی نمی ماند جزء این که سیدها از نسبت شان به اهل بیت(ع) نفع می برند و این نسبت آنها با اهل بیت(ع) منقطع نمی شود.

سخنران این مراسم افزود:آن مرحوم فردی ساده زیست، دلسوز و حامی مردم بود و مردم هم عاشقانه او را دوست می داشتند و برایش احترام قائل بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha