یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه امام زمان(عج) موعود حق است، تصریح کرد: ضرورت دارد فرهنگ مهدوی در تمام جوامع انسانی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در نشست هم اندیشی “منجی در آینه ادیان و مذاهب” که به همراه نمایشگاهی از فعالیت های فرهنگی و پژوهشی با موضوع مهدویت در دانشگاه آزاد واحد رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع مهدی باوری نماد بیشتر ملت ها است اظهار کرد: همه ادیان با اسامی گوناگون به مهدی موعود اعتقاد دارند.

وی ادامه داد: طبق اعتقاد شیعه مهدی موعود از نسل پیامبر اسلام صلی الله وآله وسلم است، به دنیا آمده، روزی ظهور خواهد کرد و جهان را پر از عدل و داد می کند.

امام جمعه رشت، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را دارای علم نخستین و آخرین عنوان کرد و افزود: در زمان آن حضرت شرایطی پیش می آید که انبیای الهی امید و آرزو داشتند آن را درک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف موعود حق است، تصریح کرد: ضرورت دارد فرهنگ مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف در تمام جوامع انسانی تبیین شود.

وی، امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را یک نماد خواند و بیان کرد: این اندیشه که انسانی روزی خواهد آمد و بشریت را رهایی می بخشد، یک نماد است و این ظرفیت برای جوامع تبیین نشده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تلاش قدرت‌های استکباری در به انحراف کشاندن اعتقاد به ظهور مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف اشاره کرد و گفت: شیعه معتقد است امام زمان(عج) از مکه ظهور می‌کند و هیچ‌کس جلودار حرکت او نیست.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه اعتقاد به قیام غایب ایمان به غیب است، خاطرنشان کرد: ایمان به مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف یک ظرفیت بسیار بالا و اندیشه بسیار ناب است و اگر تقویت شود تحمل انسان در برابر مشکلات را بالا می‌برد.

وی، ایمان به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را سبب متعالی شدن جامعه بشری به ویژه اسلامی ذکر کرد و یادآور شد: ایمان به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قوای راکد شده بشری را به حرکت در می‌آورد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به ملت‌ها شکوه و اقتدار داد که قوه های خود را به منصه ظهور برسانند، اظهار کرد: استکبار تلاش می‌کند باور به مهدویت را به انحراف بکشاند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به فعالیت ۲ هزار موسسه شیعه شناسی در کشور انگلیس برای به انحراف کشاندن تشیع اشاره کرد و افزود: ایمان به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف موجب پویایی حرکت‌های انسانی به جای زندگی تهی شده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در دنیای بشری باور به حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تبیین شود ملت‌ها احساس استقلال همه جانبه می‌کنند و جلوی کفر می‌ایستند، بیان کرد: جوامع مهدوی باور با تبیین این اندیشه به نورانیت می‌رسند.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر ترویج فرهنگ مهدویت تاکید کرد و یادآور شد: رسانه‌ها فرهنگ مهدوی را بسیار زیبا برای جامعه تبیین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha