پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 1011887
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
جشنواره قرآنی

حوزه/ اولین جشنواره قرآنی، ادبی و هنری «احسن الحدیث» از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمهدی(عج) دزفول با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، اولین جشنواره قرآنی، ادبی و هنری "احسن‌الحدیث" از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمهدی(عج) با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

این جشنواره در ۱۵ رشته شامل «بخش آوایی»، «بخش پژوهشی: تفسیر و مفاهیم سوره یس»، «بخش دینی، شامل؛ نماز و اذان»، «بخش ادبی؛ شعر، داستان و مقاله»، «بخش هنری؛ خط، نقاشی، طراحی، گرافیک و تولید محتوا(کلیپ، انیمیشن و....) است».

همچنین بخش‌های ادبی و هنری این جشنواره شامل «زندگی پیامبران و ائمه اطهار(ع)»، «سیمای انسان در قرآن»، «قیامت، بهشت و دوزخ در قرآن»، «امر به معروف و نهی از منکر»، «نماز»، «ولایت و رهبری»، «دفاع مقدس» و «مدافعان حرم» و موضوعات آزاد با الهام از آموزه‌های دینی در تولید و آفرینش مورد توجه شرکت کنندگان می‌باشد.

بر اساس این گزارش، شرایط و ضوابط جشنواره احسن الحدیث بدین صورت می‌باشد؛ در بخش دینی و قرآنی هر نفر فقط مجاز به انتخاب یک رشته و در بخش‌های ادبی و هنری هر نفر مجاز به ارسال سه اثر از یک رشته است. افرادی که در مسابقات استانی و کشوری مقام کسب کرده‌اند، نمی‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

قابل ذکر است، این مسابقه در حوزه شهرستان دزفول و شهرک‌ها و روستاهای تابعه است، ولی شهروندان شهرستان‌های هم‌جوار نیز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. انتخاب نفرات برتر توسط هیئت‌داوران و به تأیید اداره تبلیغات اسلامی دزفول خواهد بود.

به گزارش حوزه؛ مهلت ارسال آثار تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱ است و در صورت تمدید از طریق فضای مجازی اعلام خواهد شد. زمان اجرای مسابقه در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ است و از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک همراه با ذکر مکان مسابقه به شرکت کنندگان اعلام خواهد شد.

زمان و مکان برگزاری اختتامیه و اهدای جوایز با در نظر گرفتن وضعیت کرونا ضمن رعایت مقررات و مسائل بهداشتی، با کسب اجازه از ادارات و مسئولان مربوطه اعلام می‌شود.

هنرمندان رشته‌های ادبی و هنری باید اصل اثر خود، همراه با لوح فشرده به مسئولان این مرکز به نشانی آفرینش شمالی، خیابان ذوالفقار، بین آفرینش و استقلال، پشت پمپ‌بنزین پلاک ۹۰ تحویل دهند.

لازم به ذکر است مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمهدی(عج) دزفول در استفاده از آثار دریافتی با ذکر نام صاحب اثر در نمایشگاه‌ها و ... مجاز است.

تلفن‌های تماس جهت ثبت‌نام و پاسخگویی ۰۹۹۰۴۰۶۲۶۹۹، ۰۹۱۰۴۸۷۳۲۴۵، ۰۹۳۶۰۶۸۴۲۰۱، ۰۹۳۳۱۴۷۴۲۰۹، ۰۹۳۷۳۹۰۷۰۵۱ و شماره پیام‌رسان واتس‌اپ ۰۹۱۶۳۴۴۶۳۱۳ است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha