سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امنیت، آرامش و آسایش ملت ایران مرهون فداکاری جانبازان، ایثارگران و شهدای والا مقام این کشور است که باید همیشه قدردان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در مراسم اعزام طلاب مدارس علمیه استان قزوین به یادمانهای هشت سال دفاع مقدس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت:خوشا به سعادت شما طلاب مدارس علمیه که امروز به سفری اعزام می شوید که مناطق آنجا نه تنها مقدس است، بلکه خون بهترین فرزندان ایران اسلامی بر روی آن ریخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سفر راهیان نور فقط یک سفر و حضور عادی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیست، بلکه سفر معنوی و دلی و همسفر شدن با فرهنگ شهادت است که چه خوب است که بتوانید از این سفر توشه ای ارزشمند برای خود کسب نمایید.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: اعزام شما به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس یادآور روزهایی بود که رزمندگان دلاور و شجاع به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شدند تا وجبی از این خاک مقدس در تصرف دشمنان نیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: بیش از دویست هزار شهید از بهترین فرزندان ایران اسلامی با ترک سنگر علم و دانش، در سنگر دفاع مقدس حضور پیدا کردند وبا از خودگذشتگی نمره عالی در کارنامه اعمال خود در پیشگاه خدا ثبت کردند، در حال حاضر، این شهدا باید الگو ی شما طلاب مدارس علمیه باشند

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: حضور در یادمان های دفاع مقدس توفیق بزرگی است که نصیب شما طلاب مدارس علمیه قزوین می شود که باید از این سفر نهایت استفاده را برده و ثمر بخش برای شما باشد

وی اظهار کرد: وقتی در شرح حال شهدا دقت کنیم متوجه خواهیم شد که اکثر آنان اهل نماز شب و تضرع بودند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: زمندگان ما در جبهه‌های حق علیه باطل جوانانی بودند که جبهه‌ها را قبله عبادت و عبودیت خود کردند، و آنان هدفی جز جهاد با جان خود در راه خدا و سخنی جز اخلاص در میدان‌های نبرد نداشتند، لذا در این مسیر از جان خود مایه گذاشتند و لقاء الهی با معرفت نائل شدند و این چیزی است که ما طلاب و روحانیون اگر غفلت کنیم با چند دهه تحصیل در حوزه نمیتوانیم به دست آوریم در حالی که حوزه علمیه بهترین مکان برای نیل به این مرتبه از تقوی و اخلاص و معنویت است. پس از این اردو سعی کنید بهره معنوی لازم را گرفته و ما را هم از دعای خیرتان بهره مند سازید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در پایان از طلاب خواست سعی کنند با رعایت اخلاق و اداب سفر، سلوک برادری را بین هم تقویت کنند و از این طریق سفری شیرین و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند

اعزام طلاب مدارس علمیه استان قزوین به یادمان های ۸ سال دفاع مقدس

حجت الاسلام صفی خانی، معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین هم بیان کرد: جانبازان و ایثارگران به عنوان همرزمان و شاهدان زنده این امر مرجع خوبی هستند تا نسل نوجوان و جوان جامعه به آنان مراجعه کنند تا به این وسیله زمینه رشد و بالندگی خود را بر پی ریزی کنند.

وی افزود: کاروان زیارتی راهیان نور طلاب مدارس علمیه استان قزوین به مدت ۵ روز از مناطق عملیاتی طلائیه، شلمچه، دهلاویه، فکه، هویزه، دو کوهه بازدید خواهند کرد.

سپس حجت الاسلام محسنی، مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام گفت: شهدا به مقام عبودیت رسیدند و در اوج رضایت‌مندی از خدا به مانند اربابشان اباعبدالله‌الحسین(ع) بودند.

وی خاطرنشان کرد: سفرهای راهیان نور موجب می شود تا صحنه هایی از غیرت ملی و دینی رزمندگان و قهرمانان عرصه دفاع از کشور برای بازدیدکنندگان، تداعی شود و درس های بسیاری از آن فرا بگیرند.

مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام ادامه داد: برپایی اردوی راهیان نور بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت دوران هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان است.

حجت الاسلام محسنی بیان کرد: حضور اقشار مختلف مردم دریادمانهای هشت سال دفاع مقدس نشان‌دهنده عمق ارادت ملت ایران به شهدا و قدردانی از جان‌نثاری آنها است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha