دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خوهران مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران از شروع تبلیغات برای جذب و پذیرش در مدارس علمیه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در حوزه علمیه مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم فاطمه هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از شروع تبلیغات برای جذب و پذیرش در مدارس علمیه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در حوزه علمیه مازندران خبر داد و اظهار داشت: میزان پذیرش در سال ۱۴۰۰، نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد رشد پیدا کرد و بیش از ۷۰ درصد نیز در ثبت نام نهایی رشد وجود داشت و امسال نیز مانند سال گذشته در حال تبلیغ برای معرفی و جذب طلاب هستیم.

وی به تشریح شرایط جذب داوطلبان پرداخت و گفت: در مقطع دیپلم، دارا بودن مدرک دیپلم یا بالاتر با حداقل معدل کل ۱۴ و حداکثر ۴۰ سال سن در زمان نام نویسی و برای داوطلبان سیکل، داشتن گواهی اتمام پایه نهم با حداقل معدل کل ۱۵ و حداکثر سن ۱۸ سال است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره اینکه تمامی مقاطع ملزم به شرکت در آزمون ورودی هستند، خاطر نشان کرد: دارندگان مدرک سال نهم یا دیپلم با حداقل معدل کل ۱۸ و دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر با حداقل معدل کل ۱۷ از آزمون ورودی معاف می‌باشند.

وی با بیان اینکه کمترین تعداد برای تشکیل کلاس، ۱۰ نفر و بیشترین میزان آن ۳۰ نفر است، مطرح کرد: طلاب بازپذیری آزمون جدا نداشته و همزمان با آزمون ورودی سطح دو، امتحان خواهند داد و نمرات آنها بعد از قبولی نهایی نیز تطبیق داده خواهد شد.

خانم هدایتی به شرایط جذب و پذیرش اساتید در سال ۱۴۰۱ نیز اشاره کرد و گفت: آزمون کتبی، مصاحبه علمی، تست روانشناختی، مصاحبه عمومی و مهارت افزایی و شرایط نهایی شدن مجوز تدریس آنها نیز داشتن حداقل دانشنامه سطح سه حوزه علمیه خواهران در رشته مرتبط و سطح دو به همراه ارشد مرتبط با آن و همچنین ثبت نام در یک حوزه دانشی و شرکت در آزمون که به صورت تستی و تشریحی خواهد بود، می‌باشد.

وی تاکید کرد: هدف از انجام مصاحبه عمومی، سنجش صلاحیت‌های اخلاقی، رفتاری و دانش عمومی داوطلب است و پذیرفته شدگان برای گرفتن مجوز نهایی تدریس، موظف هستند تا دوره آموزشی بدو خدمت که شامل دو مرحله و در هر مرحله ۱۰ واحد درسی است را با موفقیت سپری کنند تا در مرحله اول مجوز موقت را بگیرند و سپس بعد از یکسال تدریس و ارزیابی و نیز قبول شدن، در مرحله دوم، مجوز رسمی را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha