جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه بین المللی کتاب در کربلا

حوزه/ شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب به مناسبت اعیاد شعبانیه، توسط شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله العظمی سیستانی افتتاح شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب به مناسبت اعیاد شعبانیه، توسط حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله العظمی سیستانی و متولی شرعی حرم امام حسین (علیه السلام) در منطقه بین الحرمین کربلا افتتاح شد.

علی کاظم سلطان رئیس بخش مراسم و مناسبات اهل بیت (علیهم السلام) در آستان مقدس حسینی گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب توسط شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی افتتاح شد.

وی افزود: علی رغم شرایط سختی که در رساندن کتاب ها به عراق وجود داشت، امّا ۱۲ کشور در نمایشگاه کتاب حضور یافتند.

کاظم سلطان تصریح کرد: این نمایشگاه به کتاب های دینی محدود نمی شود، بلکه شامل کتاب های دانشگاهی با عناوین و زبان های مختلف است.

وی ادامه داد: در کنار نمایشگاه کتاب، نمایشگاه تخصصی قرآن کریم افتتاح شد و این نمایشگاه به آغاز کتابت قرآن کریم، تدوین و خطوطی که در آن استفاده شده و تفاسیر و هر آنچه مرتبط با قرآن کریم است، می پردازد.

مسئول آستان مقدس حسینی با بیان اینکه شمار ناشرانی که در نمایشگاه بین المللی کتاب مشارکت داشتند به ۶۰ ناشر می رسد، افزود: ناشران ویژه نمایشگاه قرآن کریم ۳۰ مورد است.

از سوی دیگر نصیف الخطابی استاندار کربلا گفت: نمایشگاهی که از سوی آستان مقدس حسینی افتتاح شده، از نمایشگاه های مهم به شمار می رود و بسیاری از کشور ها و موسسات در آن مشارکت فعال دارند.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش بزرگی برای خدمت به زائران و آگاهی به جامعه و تربیت امت شده است.

همچنین "هشام عمیص" مسئول "دار الحضارة الاسلامیة" از لبنان اشاره کرد: حضور و مشارکت ما در این نمایشگاه، به دلیل شمار کشور های شرکت کننده، امر مهمی است، به ویژه که آستان مقدس حسینی برگزار کننده این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه با ۱۵۰ عنوان کتاب متنوع در رابط با قرآن کریم و تمدن اسلامی در نمایشگاه کتاب شرکت کردیم، بیان داشت: وجه تمایز این نمایشگاه، جایگاهی است که در آن برپا شده است؛ چراکه بسیاری از زائران و دوست داران کتاب از آن دیدن می کنند.

در نمایشگاه قرآن کریم، نسخه های خطی نادر از قرون مختلف و با مشارکت خطاطین و کارشناسان تاریخ اسلامی از کشور های اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

همچنین در این نمایشگاه ۵ نمونه نسخه خطی از هر قرن هجری به همراه قدیمی ترین نسخه خطی قرآن کریم در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده شده است.

شایان ذکر است که شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب به مدت ۱۰ روز در منطقه بین الحرمین کربلا در خدمت زائران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha