سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کاری کاهیلوتو سفیر فنلاند در ایران

حوزه/ سفیر فنلاند در ایران گفت: فنلاند در زمینه تکنولوژی‌های نوین می‌تواند بیشترین همکاری و تبادلات تجاری را با ایران داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کاری کاهیلوتو سفیر فنلاند در ایران امروز در دیدار با شاهچراغی استاندار قم، اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده بر ایران مراودات و روابط تجاری طی سال‌های اخیر با ایران قطع شد، امید می‌رود با رفع تحریم‌ها بار دیگر شاهد آغاز مبادلات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با بیان اینکه فنلاند در زمینه تکنولوژی‌های نوین می‌تواند بیشترین همکاری و تبادلات تجاری را با ایران داشته باشد، افزود: فنلاند در حوزه مدیریت آب، فاضلاب، پسماند از تجربه و فناوری‌های بالایی برخوردار است که این تکنولوژی‌ها می‌تواند برای مدیریت بهینه حوزه آب و فاضلاب به کمک استان قم بیاید.

سفیر فنلاند در ایران بیان کرد: سازگاری و توجه به محیط زیست از اولویت‌های مهم فنلاند است، این کشور به دنبال ایجاد و توسعه جامعه سبز برای حفظ محیط زیست و مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

کاری کاهیلوتو تصریح کرد: فنلاند از نظر جغرافیایی کشوری کوچکی است که عضو اتحادیه اروپا می‌باشدو ایران نیز کشوری بزرگ و غنی از ابعاد مختلف است و در مجموع بستر و شرایط برای همکاری های دوطرف فراوان می‌باشد، فنلاند در ایجاد زیرساخت و ارتقای استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌تواند همکاری‌های مطلوبی با ایران داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سفر به قم یک امتیاز ویژه برای هر دیپلمات است و ما گزارش این سفر را به مقامات و همچنین جامعه شیعه فنلاند برای افزایش تعاملات و همکاری‌های دوطرفه ارائه خواهیم کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha