جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/نشست علمی- ترسیم افق های علمی بیانیه گام دوم برای طلاب جوان در حوزه علمیه حقانی

حوزه/ عضو هیات امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، با بیان اینکه کار در شرایط خوزستان و سیستان، جهاد است و مرد میدان می‌خواهد، گفت: هم‌اکنون جمع کثیری از طلاب فاضل، خوش‌فکر، متدین، سالم، با غیرت دینی و انقلابی در خوزستان وجود دارند و خدا را باید بر این نعمت شکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با حضور در جمع روحانیون شاغل در نمایندگی خوزستان بیان داشت: باید خدا را بر نعمت حوزه علمیه اهواز شکر کرد.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب و اوایل انقلاب علی‌رغم تلاش بزرگانی مانند آیت‌الله بهبهانی، اما حوزه علمیه خوزستان حوزه فعال مطرحی در کشور نبود، اما با تمرکزی که آیت‌الله موسوی جزایری نسبت به تربیت طلاب داشتند، هم‌اکنون بحمدالله جمع کثیری از طلاب فاضل، خوش‌فکر، متدین، سالم، با غیرت دینی و انقلابی در خوزستان وجود دارد و خدا را باید بر این نعمت شکر کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروپناه افزود: وجود بزرگانی مانند آیت‌الله شفیعی، آیت‌الله سید طیب موسوی و آیت‌الله سید خضر موسوی و بزرگانی دیگر کمک کرد تا امروز شاهد این جایگاه حوزوی باشیم.

عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه چهره‌های علمی و خدمات آنان را باید معرفی کرد، گفت: کار پاسخگویی به شبهات لازم است، اما کار ایجابی اثرش بیشتر است، چهره‌های علمی مردمی و مؤثر را معرفی کنید.

وی با بیان اینکه کار در شرایط خوزستان و سیستان، جهاد است و مرد میدان می‌خواهد، ادامه داد: اگر فضلای تربیت شده حوزه علمیه اهواز در قم باشند، جزو بهترین طلاب قم خواهند بود؛ چراکه آنان بسیار ملا، فاضل و باسواد هستند، باید صداوسیما این‌ها را معرفی و به آنان تریبون داده شود که جامعه آن‌ها را بشناسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه گفت: جمع کثیری از مردم وقتی مأیوس می‌شوند که فکر می‌کنند کسی نیست که این شبهات را پاسخ دهد درحالی‌که فضلای زیادی در حوزه علمیه اهواز وجود دارند که به‌راحتی پاسخگوی شبهات و سؤالات هستند، لذا بسیار مهم است که این اساتید به مردم نشان داده شوند، زیرا در جنگ نرم و جنگ شناختی این علما و فضلا هستند که راهبری می‌کنند.

وی بیان داشت: تبیین معارف اهل‌بیت علیهم السلام را بسیار جدی دنبال کنید، خیلی از معارف هنوز بیان نشده و یا برای عامه مردم بیان نشده است، ادعیه ما از جمله مناجات شعبانیه و کتابی مانند نهج‌البلاغه را برای مردم بخوانیم و بیان کنیم، این معارف است که قلب تشنه جامعه را سیراب می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha