سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ نشست خبری رییس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی پیرامون تشریح برنامه های موکب و ایستگاهای مردمی در بلوار پیامبر اعظم قم

حوزه/رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی گفت: از سه شنبه تا جمعه به مدت چهار روز با ۱۸۰ موکب مردمی با ارائه خدمات متنوع پذیرایی، درمانی، رفاهی و تربیتی میزبان میهمانان نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،، حجت‌الاسلام رضا وطن خواه، رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ظهر امروز ۲۱ اسفند در نشستی خبری که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، با اشاره به اهمیت حضور همه جانبه مردم در جشن نیمه شعبان شهر قم و ترویج روحیه میزبانی تأکید کرد: بسیاری از مردم قم حس میزبانی ندارند برای مثال در عراق کل کشور یک پارچه میزبان زائران اربعین است اگر مردم وارد شوند بسیاری از مسائل و نیازها مرتفع خواهد شد.

وی با تشریح فعالیت های ایستگاه ها و موکب های مردمی در بلوار پیامبر اعظم (ص) در نیمه شعبان اظهارکرد: برنامه‌های مردمی جشن نیمه شعبان در قم و مناطق نزدیک مسجد جمکران در سال‌های گذشته انجام می‌گرفته که از سال ۹۳ در این ستاد مسئولیت هماهنگی بین گروه‌های مردمی را بر عهده داریم.

این فعال اجتماعی با اشاره به شرایط کرونا و کاهش شور جشن‌های نیمه شعبان گفت: سال ۹۸ یک میلیون غذا و دو میلیون نوشیدنی توزیع شد که این حجم عظیم فقط از عهده گروه‌های مردمی بر می‌آید و نه دولت توان این خدمت رسانی را دارد نه یک فرد متمول می‌تواند این حجم از غذا و نوشیدنی را توزیع کند.

حجت الاسلام وطن خواه با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: برای اینکه مردم بتوانند این فعالیت‌ها را انجام دهند باید زیرساخت‌هایی فراهم شده و نیازهایی تأمین شود تا مردم بتوانند فعالیت‌های خیریه خود را انجام دهند.

وی با اشاره به مشکل آب رسانی در مسیر بلوار که با تانکر و هماهنگی ارگان‌های مختلف انجام گرفت، اضافه کرد: در سال ۹۸ که جشن خوبی برگزار شد ۷۰۰ هزار لیتر آب و ۸ هزار قالب یخ در بین موکب‌ها توسط ستاد مردمی توزیع شد.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی اظهار کرد: موکب داری که حضور پیدا می‌کند احتیاج به اسکان دارد چرا که سال ۹۸ از ۲۸ شهر کشور موکب دار داشتیم و این‌ها را تأمین کردیم و موکب‌های بین المللی نیز مانند تشکل‌های مقیم ایران حضور داشتند امسال هم از آفریقا، پاکستان، سوریه و یمن موکب خواهیم داشت.

وی با اشاره به شور بالای جشن‌های نیمه شعبان در مسیر حرم تا جمکران اظهار داشت: این تلاش‌هایی که موکب‌های مردمی از سراسر کشور انجام می‌دهند تا در ایام نیمه شعبان خدمت رسانی کنند الگوگرفته از تلاش‌های اوایل انقلاب و دفاع مقدس است.

حجت الاسلام وطن خواه بیان کرد: تا به حال حدود ۱۵۰ موکب در بلوار پیامبر اعظم و ۳۰ موکب خارج از بلوار هماهنگ شده و برپا خواهند شد البته موکب فقط برای پذیرایی نیست بلکه خدمات مختلفی از جمله خدمات درمانی هم ارائه می شود.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی متذکر شد: علاوه بر خدمات و پذیرایی کارهای فرهنگی نیز از طریق موکب‌ها ارائه خواهد شد از همین رو بیش از ۱۲۰ غرفه فرهنگی در بلوار حضور خواهند داشت که این غرفه‌ها در موضوعاتی مانند جمعیت، عفاف و حجاب، ازدواج خانواده، مشاوره‌های تخصصی، دستاوردهای انقلاب، ترویج کتابخوانی، غرفه شهدا، پاسخگویی به سوالات شرعی، برنامه کودکان از نقاشی تا کارهای کودک حرفه‌ای فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم جشن، تئاتر، غرفه‌های محافل معنوی، برنامه‌های قرآنی متعدد از کارهای فرهنگی عظیم موکب‌های مردمی نیمه شعبان است، گفت: با تغییر رویه دولت به سمت مردمی شدن، خود نهاد حاکمیت به کمک گروه‌های مردمی آمده اند، لذا یکسری از مشکلات برای ما تسهیل می شود.

حجت الاسلام وطن خواه با اشاره به حل مشکل برق مسیر بلوار پیامبر اعظم توسط اداره برق گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به پشت سر گذاشتن دو سال شرایط کرونایی حجم زیادی از زائر در نیمه شعبان امسال حضور پیدا کند که از همه نهادهای مردمی و حاکمیتی توقع همکاری داریم.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با اشاره به اهمیت حضور همه جانبه مردم در جشن نیمه شعبان شهر قم و ترویج روحیه میزبانی تأکید کرد: در عراق کل کشور یک پارچه میزبان زائران اربعین است اگر مردم وارد شوند بسیاری از مسائل و نیازها مرتفع خواهد شد.

وی گفت: نیروهای مردمی در موکب های بلوار پیامبر اعظم(ص) مشغول فعالیت هستند و کارها به صورت جهادی و با همدلی انجام می شود، اگر کار مردمی نشود اتفاق بزرگی نمی‌افتد.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور داده است که جشن های نیمه شعبان به صورت ملی برگزار شود، افزود: استان های دیگر امکانات و ظرفیت های مورد نیاز استان قم را تامین می‌کنند.

حجت الاسلام وطن‌خواه بیان کرد: از روز سه شنبه موکب ها فعالیت خود را آغاز و اوج فعالیت موکب ها روزهای پنج شنبه و جمعه است، سعی می کنیم خدمات در چند روز به زائران ارائه شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha