پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید جواد ایلالی

حوزه/ دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با ابراز نگرانی از تکرار حوادث چهارشنبه‌سوری پایان سال، از تشدید نظارت‌ها بر اماکن خریدوفروش و توزیع مواد محترقه و برخورد قانونی و قاطع با عوامل ذی‌ربط در این فرایند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، سید جواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی، امروز در ششمین و آخرین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در سال جاری، به مقررات اصل ۱۵۶ قانون اساسی اشاره و با بیان برخی از وظایف و مأموریت‌های دستگاه قضایی ازجمله تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های پیشگیرانه، اصل ۱۵۸ قانون اساسی را نیز یادآور شد و تصریح کرد: دستگاه قضایی به‌منظور پیشبرد بهتر امور نیاز به برقراری تشکیلات و ساختارهایی است که بتواند با سرعت و دقت و به سهولت وظایف و تعهدات قانونی خود را به مرحله اجرا برساند و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز در همین راستا بنیان نهاده شده است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از تکرار حوادث چهارشنبه‌سوری پایان سال، از تشدید نظارت‌ها بر اماکن خریدوفروش و توزیع مواد محترقه و برخورد قانونی و قاطع با عوامل ذی‌ربط در این فرایند خبر داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان نیز در این نشست با اشاره به تدوین و ابلاغ دستورالعمل پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری پایان سال خاطرنشان کرد: بر اساس مفاد این دستورالعمل تکالیف و وظایف هرکدام از دستگاه‌ها احصا و مراتب جهت اجرای این مقررات به آنان ابلاغ شده و ما امیدواریم با اجرای این راهبردها در پایان سال جاری شاهد تکرار حوادث ناگواری که در گذشته بعضاً تبعات فردی و اجتماعی فراوانی داشت؛ نباشیم.

صادق اسپیدکار همچنین به برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های مختلف ازجمله در راستای پیشگیری از تصادفات و حوادث رانندگی، سرقت اماکن و منازل و روزه‌خواری اشاره و بر ضرورت نظارت بر عملکرد و پایش رفتار مجرمین سابقه‌دار، حرفه‌ای خطرناک و اراذل‌واوباش تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اتخاذ تدابیر لازم و برقراری تمهیدات و ساختارهای مناسب این استان بتواند در ایام تعطیلات نوروزی به‌طور شایسته از مسافرین و گردشگران میزبانی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha