شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه علمای اسلام در ۱۲ قرن بعد از غیبت با شهادت و از جان گذشتن، دین خدا را به دست ما به امانت سپرده‌اند، گفت: حفظ انقلاب، ار اوجب واجبات است، اما انقلاب شاخه‌ای از حوزه علمیه به عنوان یک شجریه طیبه است و لازم است تا برای ماندگاری انقلاب و تربیت نیروهای انقلابی، حوزه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی ظهر امروز در مراسم تمدید حکم مدیریت و معرفی قائم مقام حوزه علمیه استان همدان، با تاکید بر اینکه اصل حوزه‌ها، برای حفظ دین مردم است، اظهار داشت: دین مردم به قدری ارزشمند است که امام حسین(ع) جان مبارک خودشان را فدا کردند، تا مردم را از گمراهی نجات دهند.

وی با بیان اینکه علمای اسلام در ۱۲ قرن بعد از غیبت با شهادت و از جان گذشتن، دین خدا را به دست ما به امانت سپرده‌اند، گفت: حفظ انقلاب، ار اوجب واجبات است، اما انقلاب شاخه‌ای از حوزه علمیه به عنوان یک شجریه طیبه است و لازم است تا برای ماندگاری انقلاب و تربیت نیروهای انقلابی، حوزه تقویت شود.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه علمای بزرگی در طول تاریخ همانند حضرت امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی تربیت شده حوزه هستند، مطرح کرد: با توجه به شرایط سنی، بنده تقاضای کنار رفتن را از مرکز قم درخواست کردم، البته خداوند را شاهد می‌گیرم که این اقدام به معنای کنار رفتن از زیر بار مسئولیت نبوده است.

وی افزود: معتقد هستم اگر یک نیروی فعال، جوان، تازه نفس و انقلابی که نسبت به امور حوزه آشنایی دارد وارد میدان شود، قطعا بهتر می‌تواند کار را پیش ببرد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به معرفی حجت الاسلام بطحائیان به عنوان قائم مقام حوزه علمیه همدان، مطرح کرد: در نهایت قم تصمیم بر آن گرفت تا در عین حال که بنده در قسمت مدیریت در خدمت طلاب باشم، بار اجرایی و قائم مقامی بر عهده حجت الاسلام بطحائیان قرار گیرد.

وی حوزه‌های علمیه را کارخانه انسان سازی عنوان کرد و گفت: امروز نیاز داریم تا در انقلاب خون تازه‌ای تزریق شود و این وظیفه حوزه‌های علمیه است که به تربیت نیروهای انقلابی بپردازند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه همه نهادها و ارگان‌ها لازم است که با حوزه همراهی داشته باشند، اظهار داشت: خواهش بنده از همه عزیزان این است که حداکثر تلاش خود را برای کمک به حوزه و حجت‌الاسلام بطحائیان به کار گیرند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha