شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امنیت

هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) که با میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) آغاز می‌شود، بهانه‌ای است تا قدردان زحمات حافظان امنیت در کشور ایران اسلامی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در همدان، احساس امنیت اساساً مقوله‌ای ذهنی- عینی است و ارتباط مستقیم با ذهنیت و ادراک افراد از آسیب پذیری و تهدیدات دارد. همچنین، نقش امنیت بر حیات فردی و اجتماعی بسیار پیچیده‌تر از آن است که پیشتر انتظار می‌رفت، زیرا دارای ابعاد گسترده و زوایای پنهان و آشکار بسیاری است. احساس ناامنی از خود ناامنی مهمتر است؛ مثلاً وقوع جرم ممکن است تنها چند نفر قربانی داشته باشد، در صورتی که همین حادثه باعث ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در میان تعداد زیادی از افراد می‌شود.

هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) که با میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) آغاز می‌شود، بهانه‌ای است تا قدردان حافظان امنیت در کشور ایران اسلامی باشیم. این فرصت را غنیمت دانستیم و به سراغ چند دانش‌آموز رفتیم تا ارزش امنیت موجود و حافظان آن را از زبان آنها بشنویم و از آنها خواستیم تا سخنان و حرف‌های دلشان را با سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارات اطلاعات با ما درمیان بگذارند تا به گوش این حافظان امنیت برسانیم. در ادامه مشروح این گفت‌وگوی صمیمی ارائه می‌شود که بیان آن خالی از لطف نیست...

بهشت زیر پاهای شما سربازان گمنام است

زهرا خانجانی، دانش‌آموز شهرستان بهار است که سربازان گمنام امام زمان (عج) را اینگونه توصیف می‌کند:

می‌گویند بهشت زیر پای مادران است،چراکه یک مادر به خاطر فرزندانش از خودش می‌گذرد، ولی من می‌گویم بهشت زیر پاهای شماست که به خاطر من و سایه امن خانواده‌ام از خودتان می‌گذرید.

شمایی که با خداباوری و شجاعت، حصار خانه‌ام را استوار می‌کنید تا هیچ کس حق تعرض بر من و حریم پاک خانواده‌ام را نداشته باشد،‌ شمایی که چون سربازی دلیر سلاح اندیشه و تفکرتان را در دست می‌گیرید و برای مقابله با جنایات و توطئه‌های شوم دشمنان،‌ پا در میدان می‌نهید و با مردانگی از حرمت و امنیت این مرز و بوم دفاع می‌کنید.

شما همان سربازانی هستید که به این نبرد آمدید تا دیگر هیچ خونی،‌ چون خون پاک شهیدان باهنر و بهشتی و شهید رجایی با مظلومیت ریخته نشود و دیگر هیچ تردیدی صورت نگیرد و خیابان‌های ایران شاهد کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه نباشند. آری! شما همان سربازان گمنامی هستید که جانتان را بر کف دستانتان می‌گیرید و به مبارزه با جاسوسان و خرابکاران می‌جنگید تا جنگیدنتان و نابودشدنشان عبرتی باشد برای تمام افراد خلاف کار و فاسد.

شما همان نجیب سربازان گمنامید که هر نفستان نوای آزادی و بیداری است و هر سجده‌تان عشق را به عمق باور می‌رساند، شما همان سربازان لشکر خورشید هستید که با نور رهبر والا و معظم انقلاب اسلامی هدایت می‌شوید و آزادگی ایران و ایرانیان را بر تمام جهانیان ثابت می‌کنید.

و به راستی که شما مظهر عشق و ایثارید و بهشت جایگاه جاودانه شماست... پس ای بهشتی سربازان گمنام امام زمان (عج) تا همیشه مقتدر و محکم بمانید که خدا با شماست، و خیالتان آسوده باد که دعای خیر این ملت تا ابد فانوس راهتان خواهد بود.

من احساس غرور و افتخار می‌کنم که چنین افرادی در کشورم زندگی می‌کنند

فاطمه اسدی، دیگر دانش‌آموز همدانی است که اینگونه با حافظان امنیت ایران اسلامی سخن می‌گوید:

سربازان گمنام، چه کلمه زیبا و معصومی که همه با وجود آنها در کشور احساس امنیت و آرامش می‌کنند، گاه در خبرهای مختلف از رشادت‌ها و دلیری‌های این سربازان چیزهای زیادی شنیده‌ایم که شاید همه ما را متعجب کرده و گاه این سربازان دلیر مرد ایرانی کشورمان را در برابر هجوم دشمنان بیگانه نجات داده‌اند.

این سربازان با توجه به این سخن امام خمینی (ره) که فرمودند: «سربازان گمنام امام زمان (عج) اگر چه نامدار باشند در این جهان گمنام هستند»؛ اگرچه نام داشته باشند ولی در این دنیا و این جهان نام آنها مخفی و گمنام است به این دلیرمردان شجاع سربازان امام زمان (عج) نیز می‌گویند.

من احساس غرور و افتخار می‌کنم که چنین افرادی در کشورم زندگی می‌کنند که برای دفاع از میهن و ناموسشان از جان و مال خود و حتی از نام خود فداکارانه می‌گذرند.

درود بر غیورمردان شجاعی چون سربازان گمنام امام زمان (عج) که با رشادت‌های مختلف دل مردم ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و حتی شهیدان و پرچمدار بزرگ اسلام امام خمینی (ره) را شاد می‌کنند.

هر کسی شایسته شغل سربازی گمنام نیست

حسین خویشوند، این دانش‌آموز نهاوندی نیز درباره نقش سربازان گمنام(عج) را در ایجاد امنیت و حفظ آن اینگنونه سخن گفت:

ما ایرانیان این امنیت و آسایش را مدیون شهدا و سربازان گمنام و سلحشور امام زمانیم. دلیرمردان و سربازان گمنام امام زمان که بدون هیچ ترسی از جهان خود مایه می‌گذارند تا ما در آسایش و آرامش و امنیت باشیم و حداقل کاری که می‌توانیم برای این دلیرمردان انجام دهیم دعا کردن برای آنها است و همین‌طور این که راه‌ آنها را ادامه دهیم.

سربازی در عرصه گمنامی را یکی از بالاترین جهاد فی‌سبیل‌ا... باید دانست چرا که الگوی این نوع سربازی حضرت علی (ع) است.

سربازان گمنام امام زمان (عج) با مجاهدت‌های خاموش و مایه گذاشتن از جانشان امان دشمن را بریده‌اند و با بکار گرفتن هوش و توان امنیت و افتخار را به مردم هدیه داده‌اند.

این سربازان جان‌فشان باید به خود و شغلشان افتخار کنند چرا که هر کسی شایسته این مقام نیست. جنگیدن برای سربلندی ملت در برابر دشمنان و زیاده‌خواهان آن هم در عرصه گمنامی مقامی است که هر کسی لیاقتش را ندارد.

سربازان گمنام چراغی پرفروغ‌اند، راه را به گمگشتگان دریای پرتلاطم دنیا نشان می‌دهند و نور امید را بر دل کشتی شکستگان اقیانوس معرفت می‌تابانند. آری سربازان گمنام اینگونه‌اند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) انسان‌های از جان‌گذشته‌ای هستند که برای رضای خداوند متعال و به خاطر مردم قدم در این راه بزرگ می‌نهند و در مقابل ظلم و زور و تجاوز بیگانگان و منافقان با تمام توان خود می‌ایستند و گوش به فرمان رهبری، جان‌فشانی می‌کنند و باعث موفقیت و سربلندی کشور عزیزمان ایران می‌شوند.

اگر این از خودگذشتگان در راه حق نباشند تا جان‌فشانی کنند کشوری ناامن و پر از ظلم و ستم خواهیم داشت، پس ما این امنیت را مدیون این سربازان دلیر و خوش‌قلب هستیم. پس بیایید برای سلامتی و موفقیت این عزیزان گمنام دعا کنیم تا همیشه سربلند و پایدار و افتخارآفرین باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha